Rem til AP ROC
Hej

Jeg overvejer at sætte rem på min nye AP 26300, og i den forbindelse har jeg kun fundet frem til apbands' conversion kit.

Er der alternativer (original/uoriginal)?

Hvis i har erfaringer med apbands conversion kits må i også gerne give jeres mening til kende Icon_e_biggrin

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Thomas
Svar
Har ikke personlig erfaring med AP-bands, men kun hørt at du "nemt" kan risikere at få din crocodille rem konfiskeret i tolden. Så du skal nok være MEGET forsigtig med at bestille croco remme.

De skriver at de har alle tilladelser, men fordi de sender uden for EU, skal du søge import tilladelse (fra skov og naturstyrelsen, mener jeg det er) INDEN du bestiller, for ellers ryger du i en masse regel rytteri hvis din pakke bliver "snuppet" hvad den som oftest gør fra USA. Icon_evil

Pga af alt det bøvl og arbejde har jeg valg at bestille en orginal AP rem, endestykker og foldespænde til min AP ROO. Icon_e_wink

Prisen for orginale endestykker er faktisk "kun" lige under 1000 kr, hvor AP bands tager 179$, så med told/moms og forsendelse er endestykker til en AP ROO faktisk dyrer fra AP Bands end de orginale Icon_e_confused

Til min 15202 og din 26300, koster endestykkerne så bare 400$ hos AP bands. Hvad der lige gør forskellen på endestykker til AP ROO og f.eks. 15202 ved jeg ikke, men der er da en betraktelig prisforskel Icon_question

MVH

Jacob
Svar
Kan kun tilslutte mig det Jacob skriver. Har du iøvrigt fået et ROO Jacob? Hvad måtte du præcist smide for endestykker og foldespænde til et ROO?

Kvaliteten på AP-bands er ok, men ikk normal AP niveau. Specielt omkring endestykkerne er der forskel. Her har AP metal fittings hvor de er i plast på AP-bands. Når det så er sagt er de ganske ok som supplement, hvis man vil spare lidt på sine 3.500 kr. AP remme Icon_e_wink

Mit gæt er at endestykkerne til ROO er billigere pga de stk tal der sælges. Der ryger vel 10 sæt ROO for hvert sæt RO/ROC. Men hvis et sæt originale til AP ROO koster 1.000 kr. er det vel ca. det samme til et ROC vil jeg gætte på.

/Mads
Svar
Mange tak for info.

Jeg vil smutte forbi Klarlund næste gang jeg er i staden.

Mvh
Thomas
Svar
for et lille år siden havde jeg det sammen problem ved at bestille en horn-back rem fra netop AP-bands, remmen blev konfiskeret i tolden, selvom AP-bands skriver på deres hjemmeside at der ikke er tale om truede dyr, og toldvæsnet tilbød at lave importtilladelsen efterfølgende, så manglede eksportpapierne fra AP-bands og remmen var og blev konfiskeret. Importtilladelsen skal som Jacob også skriver indhentes ved Skov og naturstyrelsen.

AP bands refunderede pengene, i det hele taget en fin behandling, men var uforstående overfor at der skulle medfølge eksportpapirer ( det vil jeg under alle omstændigheder sikre mig der er blevet styr på, inden jeg bestiller)

Toldvæsnet var også meget fair og hjælpsomme, men mangler dokumentationen så hjælper det ikke.

Så jeg vælger selv at gå til Klarlund når jeg skal have en ny AP ROO horn back rem (men du kan læse mere om forløbet i en tidligere tråd)
Svar
Ved sidste møde hos Peter, var den venlig herre Micki så god til at sætte griller i hoved på mig, så der var INGEN vej tilbage. Det kostede så min PVD Panerai, men sådan er det jo......

Så jeg har byttet mig til en ROO, nemlig en 25721ST.OO.1000ST.07 fra 2009.
Nu er det jo en Safari jeg altid har været vild med, så jeg blev jo nød til at bestille en Safari rem, samt endestykker og foldespænde.

Et orginalt foldespænde koster omkring 3500 kr.
Endestykker 975 kr.
Og så er der jo lige den orginal horn back rem, ja den koster altså lige omkring 6k Icon_e_sad

Men så har jeg en ROO med en afsindig lækker lænke (den ABSOLUT lækreste lænke jeg har haft mellem hænderne, men en ny lænke koster så også over 20k), samt en rem, så det "næsten" ligner en safari, og det er fint med mig Icon_e_biggrin

MVH

Jacob
Svar
Tillykke med det Jacob. Enig i at man bør købe med lænke, og så konvertere den anden vej rundt. Lænken er max lækker og giver uret et helt andet udtryk. At gå fra rem til lænke sætter så en 20 k tilbage, hvilket er kedeligt i forhold til fra lænke til rem og de 6 k Icon_e_wink

Så er du også ganske godt kørende med et AP RO Jumbo og et ROO Icon_cool Ikke at forglemme fruens AP RO G/S Icon_e_wink

/Mads
Svar
Ja jeg er blevet ret glad for AP Icon_e_biggrin

Næste mål er så et RO Diver, men de skal lige lidt ned i pris.

Jacob
Svar
Jacob K Skrev:Ja jeg er blevet ret glad for AP Icon_e_biggrin

Næste mål er så et RO Diver, men de skal lige lidt ned i pris.

Jacob

Hmm syntes der er lige lovligt mange, der venter på at ROO Diver kommer ned i pris Icon_e_confused Hvis efterspørgslen på brugtmarkedet er lige så høj som interessen er for uret her i DK, går der vist lidt tid inden den er nede i menneskepriser Icon_e_sad Anyway er uret så fedt, at det er lige før jeg hellere vil have det end et ROO Chrono, og prismæssigt ligger de jo ca. ens på brugtmarkedet. Havde uret på armen i Dubai i december og må indrømme det er lige så lækkert irl som på billeder Icon_cool

/Mads
Svar
En lille update.

Jeg talte med Klarlund i dag, vedr. skiftet fra lænke til rem.

Desværre laver AP ikke foldespænder og endestykker til Roc modellerne i stål, kun modellerne i ædelmetal. Så det bliver lettere pebret at få originale endestykker + foldespænde, da de kun kan leveres i hvidguld.

Pris for endestykker + foldespænde er ca.... Og hold nu fast.. DKK 30.000 Icon_e_surprised , så jeg tror sku jeg begynder at lede efter noget aftermarket og få en original rem hos Klarlund.

Det er vel også svaret på, hvorfor de er så meget dyrere inde på APbands end offshoremodellerne Icon_mrgreen

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)