Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Hej alle samme.. Er der nogle af jer der har erfaringer med ur handel på e-bay?
Urets location har vel betydning for mig som køber?
Hvad med told og moms?
Sender man penge afsted, får man så nogensinde sit ur? , og hvis ikke?
Jeg er blevet lidt lun på et ur på e-bay, men ved ikke rigtigt om jeg tør købe på denne måde.
Har i nogle erfaringer-gode som dårlige, så er jeg interesseret i at hører jeres mening.
Mvh Henrik
•
Jeg har handlet 100vis af gange på ebay. Er næsten aldrig blevet snydt. Har dog modtaget et defekt ur, hvor sælger påstår at det var 100% i orden ved afsendelse. Det kostede mig et besøg hos Urmager Halse.
Kig efter hvor meget positiv feedback sælger har, og undlad at købe fra nogen som har meget få handler.....
•
Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har lavet over 100 handler på ebay uden alvorlige problemer.
Kig efter sælgers feedback og hvordan den er erhvervet. Hvis sælger f.eks har solgt tusindvis af Anders And-blade til 100 % tilfredshed og så pludselig sætter et Patek Philippe ur til salg, skal man måske tænke sig om.
Indenfor EU er der ingen moms/told-problemer.
På især tysk ebay er der mange seriøse ur-tilbud. Der kan gøres gode handler.
Held og lykke med det. Der er ikke så farligt, hvis man tænker sig lidt om.
JK
•
Overvejer at købe et ur til omkring 1200dollers.. Uret befinder sig i Japan hos forhandler.. Nogle der har en endelig pris ide incl Told og afgift?
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Du kan gå ind på skat.dk's side:
Når du som privatperson køber varer på internettet, og fortvivle over et kancellisprog, man kunne forvente var en saga blot.
Som du kan se er beløbet du skal af med sammensat af told og moms, samt postens ekspeditionsgebyr.
Tommelfingerreglen er, at man kan tillægge 30% til (købspris + forsendelsesomkostninger)... og komme meget tæt på.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Geodoc Skrev:Du kan gå ind på skat.dk's side: Når du som privatperson køber varer på internettet, og fortvivle over et kancellisprog, man kunne forvente var en saga blot.
Som du kan se er beløbet du skal af med sammensat af told og moms, samt postens ekspeditionsgebyr.
Tommelfingerreglen er, at man kan tillægge 30% til (købspris + forsendelsesomkostninger)... og komme meget tæt på.
Tak skal du have, så ved jeg jo cirka hvor jeg lander.
Skal jeg selv gøre noget (indberette til told/skat) eller går det hele af sig selv, ved køb af uret?
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Henrik A Skrev:Geodoc Skrev:Du kan gå ind på skat.dk's side: Når du som privatperson køber varer på internettet, og fortvivle over et kancellisprog, man kunne forvente var en saga blot.
Tak skal du have, så ved jeg jo cirka hvor jeg lander.
Skal jeg selv gøre noget (indberette til told/skat) eller går det hele af sig selv, ved køb af uret?
Når du har afsluttet din Pay-Pal transaktion, går resten af sig selv. - Du skal intet foretage selv. (udover at vente utålmodigt, og følge pakken på track&trace

)
Pakken lander på det internationale postkontor, der fastsætter afgiften, som derefter bliver opkrævet af post Danmark.
•
Tak for svaret Geodoc!!
Mvh Henrik
•
Svar: 196
Tråde: 19
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Henrik A Skrev:Overvejer at købe et ur til omkring 1200dollers.. Uret befinder sig i Japan hos forhandler.. Nogle der har en endelig pris ide incl Told og afgift?
Hvis de 1.200 dollars er inkl. fragt ser regnestykket således ud:
1.200 x 5,6 (cirka dollarkurs) + moms (25 %) + told ( ca. 6 kr.) + toldbehandlingsgebyr (ca. 150 kr.) = ca. 8.556 kr. svarende til et "tillæg" på 27,3 procent.
•
blue Skrev:Henrik A Skrev:Overvejer at købe et ur til omkring 1200dollers.. Uret befinder sig i Japan hos forhandler.. Nogle der har en endelig pris ide incl Told og afgift?
Hvis de 1.200 dollars er inkl. fragt ser regnestykket således ud:
1.200 x 5,6 (cirka dollarkurs) + moms (25 %) + told ( ca. 6 kr.) + toldbehandlingsgebyr (ca. 150 kr.) = ca. 8.556 kr. svarende til et "tillæg" på 27,3 procent.
Okay blue.. Ganske tæt på de ovennævnte 30%..
Mvh Henrik
•