Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
sentinel Skrev:Hvor skal det købes? Her tænker jeg først og fremmest på prisen. Skal man købe sådanne ure online eller helt holde sig fra det? Kan man forhandle folk ned i pris? Skal man tage til udlandet og kan det betale sig?
Mvh Simon.
1) Hos en AD'er!
2) Hvis det er dit første ur, så køb det ved en AD'er - de få $$$ du kan spare på at købe on-line eller grey-market kan ikke opveje de ærgelser du kan løbe ind i!
3) Ja det kan "man" sikkert godt

4) Du kan spare lidt ved evt. at købe i UK (indenfor EU), og endnu mere ved at købe i USA, men så skal du tillægge ca. 30% i told og moms når du går gennem lufthavnen
PS Går ud fra at vi taler NYT ur???
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg bor i Århus og ja, der er tale om et nyt ur.
Jeg har set, at der er en enkelt AD i Århus, på Breitlings hjemmeside. Findes der flere end dem der er noteret derinde?
Jeg har hørt, at en tur til fx Hamborg ville kunne betale sig - er der nogen der har erfaring med dette? Eller nu hvor den svenske krone er svag, skulle man så tage et smut til Malmo/Goteborg?
Jeg spørger fordi jeg er fuldstændigt grøn hvad angår køb af ure i denne prisklasse. Al erfaring modtages med kyshånd.
I øvrigt kan jeg se, at det førnævnte Navitimer World sælges til omkring 42k på urvaerket.dk
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Når du bor i Århus vil jeg anbefale dig at tage en tur forbi Urmager Halse i horsens. Her vil du være i de bedste hænder og sikkert få en fair pris.
Du kan muligvis handle billigere på nettet, men når det er dit første ur synes du skylder dig selv en god køberoplevelse også.
Hvis du virkelig vil spare penge skal du istedet gå efter et lidt brugt ur og købe det hos en anerkendt sælger som du fx. finder via Vintageure.dk
vh baun
•
Svar: 4
Tråde: 1
Han er altså autoriseret forhandler?
Jeg synes tilmed det er svært at få et overblik over, hvad uret egentligt skal koste. Prisen er vildt varierende når det gælder nettet. Har Breitling ikke en vejlende udsalgspris?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Enig med Per. Du har ikke langt til Horsens - Ind til Halse, spørg efter Peter, hils fra Vintageure og tal pris igennem med ham - han ved hvad sådan noget koster og er officiel Breitling forhandler med alt jeg ved + absolut hæderlig og en der vil tage sig af dig.
Der kan dog også sagtens være muligheder i Aarhus eller andre steder i nærheden, jeg kender dem bare ikke.
Alternativet er som nævnt et brugt, hvor du givet kan spare ganske meget, men også er ude i at skulle kunne kende ægte fra falsk og stole på sælger. Start med at kig på vintageure.dk under købe og salg, måske kan der være noget, og det er helt generelt reelt - og spørg ellers herinde om sælger er kendt
vh
•
Svar: 694
Tråde: 23
Givet Likes: 1
Lækkert ur Simon - et sikkert valg.
Husk at poste nogle billeder når du får uret.
Med venlig hilsen
Jesper
I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
•
Svar: 940
Tråde: 53
Givet Likes: 6
Den eneste AD'er i Aarhus er Hingelberg, jeg har ikke noget ondt at sige om dem... altid super behandling også selvom man kommer som ungt knægt i starten af tyverne og i en slidt t-shirt
Iøvrigt er Lars som arbejder der altid god for en ur snak og fremvisning af ALLE deres ure også selvom han sikkert ved at du nok ikke køber noget lige den dag, er indimellem derinde for lige at tage en kigger da de ofte for nye modeller ind og få lige en kort snak om urene

Tør ikke spå om du kan få den helt store rabat men mon ikke de kan finde ud af noget hvis du står med pengene i hånden
Ellers kan jeg kun bakke omkring Halse ure i Horsens, har efterhånden været nede ved Peter og få lavet ure en del gange altid super hyggeligt og til en fornuftigt pris
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Østergaard i Skive. Jeg plejer at handle med Martin (junior) og han er fin fyr.
•