Blot en opfordring...
Det var uheldigt for dig at få kontakt med så nogen surt og bitter som ikke kan finde en ordenligt måde at svare på. Det er bare svært at undgå, måske findes der sådan type en ud af tusinder sælgere. Du skal bare glemme det.
Svar
Sikke en omgang!! Icon_e_sad

Jeg spurgte engang til et evt afslag i pris hos en sælger på det andet site og fik svaret: "jeg handler ikke med Sigøjnere!!"

Men det er jo vand ved siden af den sviner du fik!!

Lidt pli og ordentlige manerer har aldrig skadet noget!!!
/SK
Svar
Langt ude!

Jeg er målløs over at nogle ud af de blå kan finde på at skrive sådan til en man ikke kender.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Mildt sagt en usmagelig opførsel.

Jeg har ikke oplevet så grelle svinerier..men tæt på. Noget andet jeg har oplevet selv her på forum er, at man ikke skriver tilbage. Feks har jeg set et ur til salg af en privat person. Det har længe været til salg..jeg kontakter sælger via salgsiden og spørger on uret stadig er til salg. Intet. Jeg spørger igen og igen intet. Ingen kontakt, men uret er der endnu. Træls. Det hat jeg prøvet et øst gange nu..

I min verden er der ingen faste priser (måske fordi jeg er jyde, har levet i udlandet og rejst en del i asien..?, nej ikke kun.)
Selv i Føtex og kvickly kan man spørge om rabat (og jeg gør det..). Ikke hvergang eller ofte, men jeg har feks købt en Weber grill der sidst på sæsonen var nedsat fra 1690 til 500, den fik jeg ned på 350kr inkl kogebog....
Ikke fordi jeg er en superkøber, men det handler også om at forstå modpartens evt cashflow situation samt lagerplads etc...
Selv hvis der står fast pris på en ur annonce vil jeg sandsynligvis starte med en lavere pris. Især hvis vedkommende med den faste pris har haft uret til salg længe...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Jeg er selv en dårlig pranger - Københavner vel - men jeg forstår helt at alle normalt vil se om ikke prisen kan komme ned.

Nogen gange kan den jo det.

KlausM og Mads G vil kunne nikke genkendende til, at hvis jeg vil købe et ur af dem, så er jeg god til at finde et tilsvarende hos en anden - mig ukendt person i Europa - til en lavere pris, og så linker jeg til det, og spørger om ikke deres pris kunne blive det samme. Jeg vil jo langt hellere købe fra en udpræget good guy - og så kan det blive til et JA - eller at vi mødes et sted midt i mellem, alt sammen i fordragelighed. Jeg har dog også fuld respekt for at visse kører totalt fastpris - Kurt Brøndum var ikke til at hugge eller stikke i - (og jeg havde heller ikke et eksempel på et helt magen til ur standsmæssigt) - så man jo bare bestemme sig (umuligt at lade være når man sidder med juvelen).

Totalt tosset at blive sur over et tilbud, hvis ikke det er totalt skambud (den der Milsub du har til 75.000 er jo lidt gammel, så du kan få 8.000 i en hurtig handel Icon_redface ). Lige så tosset hvis man bliver sur over at få en nej - det er fastpris.

Velkommen til verden må man sige til hidsigproppen.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hans Jørgen Skrev:Noget andet jeg har oplevet selv her på forum er, at man ikke skriver tilbage. Feks har jeg set et ur til salg af en privat person. Det har længe været til salg..jeg kontakter sælger via salgsiden og spørger on uret stadig er til salg. Intet. Jeg spørger igen og igen intet. Ingen kontakt, men uret er der endnu. Træls.

På et tidspunkt blev mails fra Vintage ure fanget i mit spam filter. indtil en behjertet sjæl sendte mig en PB... "hvorfor pokker svarer du mig ikke".

Så får man ikke respons skal man måske overveje at kontakte sælger ad anden vej, hvis muligt.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
Hans Jørgen Skrev:Noget andet jeg har oplevet selv her på forum er, at man ikke skriver tilbage. Feks har jeg set et ur til salg af en privat person. Det har længe været til salg..jeg kontakter sælger via salgsiden og spørger on uret stadig er til salg. Intet. Jeg spørger igen og igen intet. Ingen kontakt, men uret er der endnu. Træls.

På et tidspunkt blev mails fra Vintage ure fanget i mit spam filter. indtil en behjertet sjæl sendte mig en PB... "hvorfor pokker svarer du mig ikke".

Så får man ikke respons skal man måske overveje at kontakte sælger ad anden vej, hvis muligt.

vh Baun

Helt enig Baun. Det var også trin 2 men ligemeget hjalp det.
Jeg tror sælgeren af dette Omega ur har sat det til salg for lang tid siden (og måske solgt det? Uden at fjerne listningen...ellers er han bare en træls fyr.) og ikke er særlig aktiv.
Tjekkede lige..uret er stadig til salg og det er vel et halvt år siden jeg kontaktede ham...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Mads Gjødesen Skrev:... Jeg undres nok bare lidt over, hvad der frembringer den slags voldsomme reaktioner, når nu jeg ALDRIG har mødt manden?!

/Mads

Hej Mads.
Det er ofte den store distance man kan lægge til andre mennesker via nettet, der gør at "den grimme side" kan komme frem i mennesker.
Manden ville aldrig handle med samme tone og sprogbrug, hvis man havde diskuteret prisen over telefonen eller endnu bedre: ansigt til ansigt.

Man kan komme med sine følelser uden at skulle holde en bestemt pli overfor modparten, for det værste der kan ske, er jo at man aldrig skal i kontakt igen!

Det er bestemt ikke nogen rar oplevelse, og alle som har mødtes i den virkelige verden, ville naturligvis heller ikke svare hverandre på den måde!

God weekend og god kammertone! Icon_e_smile
- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)