Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
kronen "ude" gør ikke den store (læs:ingen) forskel - og 70 graders varme
er lige på grænsen af hvad plast pakningen under glasset, samt O-ringene i øvrigt syn's er sjovt.
Det der virker er at skrue bagkassen helt af - smid det åbne ur ned i en (ren) plastspand med låg og en
fugtsluger-dims (matas / farvehandler) - gi' det et døgn & skru bagkassen på igen
(en tapekugle på bagkassen gør det nemt at fange gevindet hurtigt)
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Bo har et lille apparat til formålet hvis du kommer forbi ellers!
•
Svar: 212
Tråde: 19
Modtaget Likes: 9 i 5 svar
Givet Likes: 8
Våde mobiltelefoner kan nogle gange reddes ved at putte dem i en pose med ris.
Måske kan det hjælpe på et fugtigt ur også?
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
watchfreak2003 Skrev:Så min idé med en tur i oven & efterfølgende et par dage på radiatoren hjælper altså ikke en meter?
Hvis uret er piv-utæt så hjælper det nok lidt ellers ikke. At det virker på mobiler skyldes at de ikke er vandbeskyttede, så det vand der kommer ind kan også komme ud!
Glasset er normalt den koldelste del på uret, og samtidig den del der hurtigst får omgivelserne temperatur - derfor ses dugt/vand tydelig her. Bagsiden af uret (der ligger an mod armen) har derimod en ret konstant temperatur.
Du kan lave en simpel test for om der er vand tilbage i uret. Efter du har 'bagt' dit ur (hvilket jeg ikke kan anbefale se Columbos forklaring) - så læg straks en isterning på glasset når du tager uret ud - når uret er kølet rimeligt af, så tør vandet på ydersiden af og tjek om der er dug eller små vanddråber på indersiden af glasset - så har du svaret om der er vand tilbage.
happy diving or drying ...
Tommy
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Du vil kunne få dug på indersiden af de fleste ure hvis du tager dem fra radiator temperatur og lægger in isterning direkte på glasset. Selv med den lave fugtigthed der vil være i luften inde i sådan et ur, vil der kunne dannes lidt dug.
Jeg ved der er ret tør og ren luft der hvor de samler de finere ure - men generelt er luftfugtigheden jo omkring 60, og det vil række til at du kan provokere dug frem ved at skifte fra varme til en isterning på glasset
vh
•