Audemars Piguet Royal Oak Jubilæumsbog
Som mange vil vide, er det 40 år siden, AP lavede det første Royal Oak sportsur i rustfrit stål designet af geniet Gerald Genta. Jubilæet fejres med en udstilling og en bog. Jeg har netop fået bogen leveret. Det er et flot værk på over 300 sider i stort format. Der er noget om AP's historie og så selvfølgelig en masse om tilblivelsen af RO. Dagen før Baselmessen begyndte i 1971 ringede dir. Georges Golay fra AP til Gerald Genta og bad ham komme til et møde. Især det italienske marked ønskede sig noget nyt fra AP.
Den aften og nat slog Genta de berømte streger, som reddede AP og ændrede urverdenens holdning til materialet rustfrit stål. AP's forhandlere på messen i 1971 var positive overfor design-idéen om et RO sportsur, så produktionen blev sat i gang, og i 1972 kunne man så se det første RO.
Et afsnit om reklamerne for uret er morsomt at læse. Jeg holder stadigvæk meget af de to gentlemen, som står ved rælingen på krydstogtskibet. Den ene siger (frit oversat): " Man skulle tro, at de kunne have skjult skruerne på et ur, som koster 13.200 DM".
Det er masser af læsestof og naturligvis en stribe flotte billeder af mange af RO urene gennem de 40 år. En samling fyndige udtalelser fra en række ambassadører og samlere fylder også godt.
Det er en smuk bog, som jeg gerne betaler prisen på de 100 Euro for.
Jens-Kristian

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Fed bog du viser frem og dejligt at se andre også holder af rigtige bøger, dette er sagt i disse iPad tider.....lidt gammldags holdning, men den er urokkelig Icon_e_biggrin

fin pris for bogen og jeg går selv og venter på en bog om Panerai til 1500,- kr

Håber snart den bliver udgivet.

Vh. MW
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hej Jens Kristian

Hvor har du købt den henne
Svar
Citat:Fed bog du viser frem og dejligt at se andre også holder af rigtige bøger, dette er sagt i disse iPad tider.....lidt gammldags holdning, men den er urokkelig

De er nu to vidt forskellige media og en XL størrelse sofabords-opus gi´r sig ikke specielt godt ud på en iPad Icon_e_wink

Jeg holder med dig 100%, de trygte bøger er "gammeldags" kun for dem, som aldrig kom videre fra Anders And stadie (så god som Disney nu ellers er at begynde sin læsekarriere med Icon_e_biggrin ).

Virker som en kvali-tilføjelse for enhver urbibliotek.

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
DanBS Skrev:Hej Jens Kristian

Hvor har du købt den henne
Jeg har købt bogen i AP's butik i Madrid.

Bogen kan købes i AP's egne butikker i en række byer. Den sælges også i forbindelse med jubilæumsudstillingen. Desværre vises udstillingen kun to steder i Europa. Milano er overstået, så kun Paris er tilbage fra d. 6. til 10. juni. Kig evt. på AP's hjemmeside:

http://www.audemarspiguet.com/en/news/20...-timepiece

Jeg forsøgte at købe bogen hos Klarlund, som er AP's danske forhandler. De forlangte 2000 kr. for at skaffe den. Da jeg gjorde opmærksom på, at prisen på AP's hjemmeside er 100 Euro, undskyldte Klarlunds medarbejder mange gange. Han ville vende tilbage med en forklaring. Til trods for to rykkere lykkedes det ikke at få et svar fra firmaet. Derfor købte jeg i Madrid, hvor servicen var tip top. Oven i købet levering med kurérpost uden beregning til min spanske adresse.

Jens-Kristian
Svar
Øv havde håbet på jeg ligge kunne bestille den på nettet
Svar
DanBS Skrev:Øv havde håbet på jeg ligge kunne bestille den på nettet
Det kan man faktisk nu på denne adresse:

http://www.watchprint.com/detail_en.php?...ID=ap12-16

JK
Svar
Her til morgen, dumpede denne store AP RO bog også ind hos mig, og hvilken lækker bog....

Det er som Jens Kristian skriver en RIGTIG flot bog, som jeg glæder mig til at læse.

Jeg kontaktede Klarlund for at høre om det kunne være rigtig at de ikke kunne skaffe bogen. De kunne skaffe bogen, men de skulle betale over 2.000 kr og så skulle de selvfølgelig tjene lidt på den.

Jeg kontaktede så AP Boutique i Spanien, og talte med en venlig mand. Han ville gerne sende bogen, hvis jeg betalte portoen, og det aftalte vi at jeg skulle.
Vi snakkede så lidt mere sammen, og han spurgte om jeg havde nogle AP'er. Jeg fortale at jeg havde 3 AP RO modeller, og han spurgte om de var registreret hos AP. Dette kunne jeg bekræfte at de var, og han spurgte om han måtte tjekke det ?

Det måtte han selvfølgelig gerne, og her til morgen kom bogen så, som en REKLAME fra AP, se det er fandme god stil.....

Bogen er sendt med FedEx, og portoen kostede 45 euro + bogen til 100 euro. Så alt i alt en rigtig fin "gave" fra AP.

MVH

Jacob
Svar
Man må vel også nærmest opfatte bogen som en salgsbrochure - omend en flot én.
Det havde været elegant, hvis Klarlund havde kunnet stikke bogen i hånden på en god kunde!
Svar
Jacob K Skrev:Jeg kontaktede Klarlund for at høre om det kunne være rigtig at de ikke kunne skaffe bogen. De kunne skaffe bogen, men de skulle betale over 2.000 kr og så skulle de selvfølgelig tjene lidt på den.

Det måtte han selvfølgelig gerne, og her til morgen kom bogen så, som en REKLAME fra AP, se det er fandme god stil.....

Bogen er sendt med FedEx, og portoen kostede 45 euro + bogen til 100 euro. Så alt i alt en rigtig fin "gave" fra AP.

MVH

Jacob
Ja, se det er service! Det er sådan man holder på sine kunder og skaffer nye.
Utroligt at Klarlund fortsat fortæller deres kunder, at bogen koster dem 2000 kr., når alle nu kan købe den over nettet fra en boghandler til ca. 750 kr.

Jens-Kristian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)