Ebay og vand
Er det fuldstændigt hul i hovedet at købe vintageure fra f.eks. Rolex og Omega via ebay.co.uk?

Og er det tilsvarende tosset at svømme i havet med vintagemodeller fra disse mærker? Oysters og Seamasters burde jo kunne holde til det, men kan de faktisk det?

På forhånd tak!
Svar
Pierrot Skrev:Er det fuldstændigt hul i hovedet at købe vintageure fra f.eks. Rolex og Omega via ebay.co.uk?

Og er det tilsvarende tosset at svømme i havet med vintagemodeller fra disse mærker? Oysters og Seamasters burde jo kunne holde til det, men kan de faktisk det?

På forhånd tak!

Hvis du får dem trykprøvet er det ok at svømme med dem.

Jeg har aldrig købt et vintage Omega fra ebay.co.uk - men hvis man ved hvad man har med at gøre er det vel ok. Sørg for at få præcis beskrivelse, super gode billeder, returret og betal med Pay pal. Hvis ikke uret lever op til beskrivelsen kan du returnere det og få penge retur (undtagen omkostninger som jeg ikke ved hvor meget er).

Når sælger mærker at du er oppe på dupperne trækker han sig hvis det er "crap" han vil sælge!

Er det billigere end DK - eller er det en speciel model du lige har spottet i UK?

vh Baun
Svar
Citat:Er det billigere end DK - eller er det en speciel model du lige har spottet i UK?

Endnu ikke, jeg er bare begyndt at researche lidt. Jeg vil rigtig gerne have et vintage Oyster Precision eller evt. et gammelt Seamaster (så vidt jeg lige kan se fra omkring hhv. 10.000 og 3.000 og op), men jeg vil også gerne kunne "nøjes" med ét ur, og derfor skulle det også gerne kunne tåle at komme en tur i havet - as technics intended:o)
Svar
Man behoever nu ikke noedvendigvis et ur paa, naar man svoemmer... Icon_rolleyes Icon_e_wink
Det med trykproeven skal altsaa gentages mindst en gang per aar. Og alligevel er der risiko for at den er blevet utaet siden sidst. Jeg anbefaler, ikke at svoemme med vintage ure, fordi det kan vaere svaert til umuligt at skaffe reservedele. Faa dig da en G-Shock eller saadan noget, det koster ikke meget.
Skift ur, når du står op!
Svar
jeg ville ikke være betænkelig ved at svømme med disse hvis de er trykprøvede:

Mærke og model: Omega Seamaster 200

Årgang: 1970
Kasse: ”Pilot shape”, 41 mm x 52 mm stål i flot stand efter renovering hos Omega og 0-60 sort bezel. Smukt Seamaster logo i relief i bagsiden
Højde: 15 mm
Diameter: 38,5 x 42 mm uden krone
Skive: Original replacement, mat mørk blå, fin stand. Originale visere med selvlysende materiale.
Rem: Original Omega mesh lænke
Caliber: 1002 Automatic
Caliber nr.: 3nnnnnnn
Ref. Nr.: 166.091

İmage

İmage

İmage

İmage

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster 120

Årgang: 1970
Kasse: ”Barrel shaped”, stål i pæn stand med brugsspor og 0-60 mørk blå bezel. Smukt Seamaster logo i relief i bagsiden
Højde: 12 mm
Diameter: 38,5 x 42 mm uden krone
Skive: Original, mat mørk blå, fin stand. Originale visere med selvlysende materiale. Stål index.
Rem: Original Omega lænke 1171 /650
Caliber: 1002 Automatic
Caliber nr.: 32064770
Ref. Nr.: 166.088

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Citat:Faa dig da en G-Shock eller saadan noget, det koster ikke meget.

Det er en svær diskussion.

Ved siden af mine (ikke specielt fancy) vintageure har jeg et russisk dykkerur, som jeg er mægtigt glad for, og som kan tåle en masse tæsk. På den anden side synes jeg bare, at når jeg en dag køber URET, så skal det kunne være på armen hele tiden; både til lands og til vands, i by og på land og til hverdag og fest. Og jeg ville ALDRIG tage et G-shock på til fest, så i stedet må jeg finde et dressur, der ikke er vandskræk:o)

Og ure er vel netop brugskunst i ordets bogstaveligste - og bedste - forstand?
Svar
Jeg ville kigge mere til ebay.de - den tyske version har langt færre uorignale sager - selv om man også der skal være lidt på mærkerne. I UK SKAL man generelt være mere på mærkerne overfor f.eks. ændrede skiver og frankenstein - samt om de faktisk er fra UK, eller Indien eller andre mere eksotiske steder, hvor der bestemt kan gøres gode handler, men også meget let er manglende originalitet
Jeg ville ikke svømme normalt med vintage, har specielle ure til strand og hav, men hvis en urmager trykprøver dem inden sæsonen og siger god for det - at pakninger virker ok, så ville jeg godt turde - specielt med en del Seamaster modeller - og generelt absolut også med alle Oystertype Rolex som er med rimeligt friske pakninger og trykprøvede
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har købt flere ure på ebay, også dyre ure, bla. en rød submariner.
Der er som alle andre steder også svindlere på ebay, så det gælder om at finde en seriøs sælger (som alle siger: buy the seller). Spørg ind til detaljer, få tilsendt flere fotos, spørg efter referencer etc. etc.
Når det så er sagt har jeg 7-9-13 aldrig mødt en svindler på ebay. Jeg kan være heldig eller osse er der (heldigvis) trods alt langt imellem dem. Jeg vil dog anbefale at holde dig til de europæiske ebays.

Jeg bader med alle mine ure undtagen deciderede dress-ure.
Har vintage omega og rolex samt ældre panerai og iwc'er. De er dog alle sammen trykprøvet.
Burde nok gøre dette oftere, men det bliver max. Gjort hver 3-5 år (hvis jeg får det gjort;0))

God fornøjelse
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)