En kasse gamle ure bl.a Omega
Jeg har fået en kasse gamle ure forærende og de kræver lige en kærlig hånd/rep. eftersyn, og hvilke ure ville være værd at satse på efter jeres mening.

Her er jo tale om forholdsvis små ure, fra dengang og de har sikkert ikke modtaget service, men ligget i en kasse gennem mange år.

İmage

İmage

İmage

İmage

Lidt Omega

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Så er der lidt blandede

İmage

İmage

İmage

İmage

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Det at der er en electronic med, som vel er en stemmegaffel, får straks jørgen Krognos på Frederiksberg alle ind i billedet, han er super til dem. Han kan også hurtigt se om øvrige, ex zenith skal sættes i stand
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Det at der er en electronic med, som vel er en stemmegaffel, får straks jørgen Krognos på Frederiksberg alle ind i billedet, han er super til dem. Han kan også hurtigt se om øvrige, ex zenith skal sættes i stand

Takker for dit input.

Det er sjovt at se et ur med elektronic fra den tid.....

Automatikken er gået løs i Zenith'en, men den kan stadig trække uret op så det går.

Jeg tror det ene Omega har et værk fra omkring 1957 (er ikke sikker) men det er et mindre Seamaster og plastik glasset er noget slidt.

Jeg har fjernet de gamle remme, da de var i meget dårlig stand.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
hannover_dk Skrev:Det at der er en electronic med, som vel er en stemmegaffel, får straks jørgen Krognos på Frederiksberg alle ind i billedet, han er super til dem. Han kan også hurtigt se om øvrige, ex zenith skal sættes i stand

Hej John
Nu er det ikke alle ure hvor der står elctronic, at det = stemmegaffel-ure. I dette tilfælde vil du se at der står 4Hz på skiven hvilket svarer til en balancesvinger, men styret af elektronik og deraf navnet. En udløber af Junghans's ATO princip, blot til armbåndsure og nok bare lidt før stemmegaffelurene og samtidig...
Ellers kan Krognos da selvfølgelig også lave dette... Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:Hej John
Nu er det ikke alle ure hvor der står elctronic, at det = stemmegaffel-ure. I dette tilfælde vil du se at der står 4Hz på skiven hvilket svarer til en balancesvinger, men styret af elektronik og deraf navnet. En udløber af Junghans's ATO princip, blot til armbåndsure og nok bare lidt før stemmegaffelurene og samtidig...
Ellers kan Krognos da selvfølgelig også lave dette... Icon_e_biggrin
Ja det er faren ved at læse på ipad i solen i en havestol - jeg syntes bare på den smule jeg kunne se, at det var en af deres stemmegaffel sager ud fra skiven - så jeg skrev som VEL er en stemmegaffel - viste godt jeg ikke kunne se billedet helt godt nok, men JA Jørgen kan dem der lige så godt - og det er der vel andre som kan. Faktisk troede jeg så at visse af dem var efter stemmegaflen, og visse udstyret med en elektronik del ala kvarts men med stemmegaffel til viserstyring - men nu skal jeg nok hoppe i seng, for jeg husker da ikke lige hvor jeg netop her for nyligt herinde så et sådanne Icon_redface Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Måske det var mit Bulova, som du havde set for nylig?
İmage
Svar
khbk Skrev:Måske det var mit Bulova, som du havde set for nylig?
İmage
Ja præcis
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)