Svar: 9
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej.
Jeg er ny bruger her på forummet, og der med også ret ny i det her med ure.
Jeg har valgt at starte min samling med min farfars gamle ur jeg fandt i en skuffe.
Det havde ligget der i MANGE år, over 20 år.
SÅ jeg mente at det ville ha godt af en rensning og justering, og afleverede det hos en flink og dygtig urmager der er blevet rost her på forummet.
Selv om jeg stadig har fuld tillid til ham, og slet ikke er i tvivl om hans kunnen vil jeg spørge nogen med mere erfaring, om hvor længe det normalt tager for sådan en operation.
Han har haft det snart i en måned, og sidst jeg var i kontakt med ham den 19/3 sagde han at det lige skulle reguleres et par dage mere.
Siden har han ikke reageret på mine henvendelser.
Er det normalt at tiden er en anden i den branche end i værdenen udenfor ?
venlig hilsen
MMAD
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
MMAD Skrev:Hej.
Jeg er ny bruger her på forummet, og der med også ret ny i det her med ure.
Jeg har valgt at starte min samling med min farfars gamle ur jeg fandt i en skuffe.
Det havde ligget der i MANGE år, over 20 år.
SÅ jeg mente at det ville ha godt af en rensning og justering, og afleverede det hos en flink og dygtig urmager der er blevet rost her på forummet.
Selv om jeg stadig har fuld tillid til ham, og slet ikke er i tvivl om hans kunnen vil jeg spørge nogen med mere erfaring, om hvor længe det normalt tager for sådan en operation.
Han har haft det snart i en måned, og sidst jeg var i kontakt med ham den 19/3 sagde han at det lige skulle reguleres et par dage mere.
Siden har han ikke reageret på mine henvendelser.
Er det normalt at tiden er en anden i den branche end i værdenen udenfor ?
venlig hilsen
MMAD
Ja! og husk at det også lige har været påske.
Mange hilsner
Martin
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hvis det er ham jeg tænker på er kan det tage måneder, ja kender nogle der har noget til at ligge ved ham over et år og det ligger der stadigt  . Og hvis det er ham jeg tænker på svarer han ikke på mail, det har jeg opgivet. Personligt har jeg ikke tålmodighed til dette, men han er dygtig og der er visse værker som han nok er ene om i DK at ville lave.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Uanset hvem så læg dog pres på - ring et par gange og sig at NU vil du har det - så får du det - men ja - der er nogen der er laaaaaangt tid om tingene - de har for meget - kan meget- og er rimelige i pris- men derfor skal der jo også leveres
vh
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Yes, jeg er nu også ganske sikkert, hvem den "flink og dygtig urmager" er.
Og det er han. Altså, både flink og dygtig, men absolut ikke den hurtigste.
Derfor; læg pres på ham, ring, kør forbi - som sagt, det kan ellers tage rigtigt lang tid.
Uden at være mere partisk end nødvendigt, prøv næste gang Bo Mølbak på Østre Farigmasgade. Han er meget dygtig, holder aftalerne og har masser af interessante vintageure i sin bix.
Herligt lørdag !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 36
Tråde: 6
Jeg tror også jeg ved hvilken flink mand der er tale om! Jeg indleverede et gammelt Enicar som jeg bad om at få kigget efter, og da jeg intet havde hørt efter ca 7 måneder, rettede jeg henvendelse: han manglede nogle stumper, som måske, måske ikke ville kunne skaffes....? Nu her mere end et år efter, tror jeg snart jeg hiver det hjem, og forsøger en anden urmager.
Men vi glæder os til at se billeder, når dit ur engang kommer hjem.
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:og da jeg intet havde hørt efter ca 7 måneder, rettede jeg henvendelse
Det var nok her, det gik galt.
For en arbejdsdynget urmager er 7 måneders stilhed fra kundens side lige med "jeg er død / flygtet til Fremmedlegion / har hugget firmaets kasse og soler mig på Nauru-Øerne / etc Kommer-Aldrig-Tilbage-Stof".
Nej - hold den sitrende, så er der en chance at der sker noget.
Og "jeg skal have klokken på torsdag kl. 14.30, lige meget hvis det er lavet eller ej" - kommentar ved indlevering plejer også at hjælpe, hvis man kombinerer det med et - par opringninger.
Problemet er at manden her er god som dagen er lang. Når han lover at kigge dit ur (medmindre det er større og helt defineret opgave), gør han det pga. sin hjertens ønske at han kunne klare sagen og for at gøre dig glad (her og nu).
Det vil så efterlade opgaven for at vurdere, om det vil være realistisk, for kunden.
Og her går den altså galt.
Der er ingen vej omkring bøvlet... desværre (for rar og dygtig er han - alt for rar).
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 9
Tråde: 2
Tak for de mange svar.
Jeg havde nok på fornemmelsen at tiden gik lidt langsommere i denne branche.
Og en måned eller 2 for at rette op på 20års forfald er vel ok.
jeg tænkte på om det kunne være pga. at reguleringen drillede. den skal vel have lov til at køre i 24 eller 48 timer før men kan se resultatet af den sidste regulering. ?
venlig hilsen
MMAD
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I know who it is , and i have this message for him .
Everybody knows you are a nice and very helpfull guy . But stop taking watches in for repair , when you know you cannot deliver what you are telling your customers . It is treating your customers with disrespect to do this . Instead send them to another watchmaker who can deliver their watch back to them in for a reasonable time . You do not deserve to get a bad reputation because you are very good at what you do . But unless you show more respect for your customers this will happen . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 66
Tråde: 20
Hej
Nu ved jeg ikke hvem I skriver om  da jeg bor i jylland, men hvilke værker kan han lave som (nok) den eneste i Dk?
•
|