Reperations tid på vintage ur ?
tja - specielt bulova stemmegafler er en skrap med - men den eneste er jo nok ikke helt sandt Icon_e_smile Jeg ved han er med - så lad den bare dø her, og ryk for pokker lidt hårdere så, for selv om det er godt skal det jo ende med ure retur Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har faktisk skulle holde mig selv tilbage et stykke tid for ikke at kommentere i den her tråd, men nu går den ikke længere!

Min holdning er at det møg hamrende useriøst at køre forretning - eller what ever på den måde!

Kan man ikke klare antallet af kunder må man sige fra i en periode eller i det mindste være ærlig omkring det...

For alle os som har en del ure, og som har været gennem "service møllen" masser af gange betyder det nok ikke så meget, men for en der fået sit første vintage ur eller lignende og sender det til service sådan et sted, han/hunbliver jo skræmt væk fra vores ur verden!!

Endnu en gang - og understreget!!

USERIØST - og jeg synes faktisk heller ikke han burde skam anbefales herinde sålænge forholdene er sådan!

Og JA - jeg håber da han læser med her!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg har nu også rigtig gode oplevelser.

Jeg har flere gange henvist folk som har købt ur hos mig, som af en eller anden grund skulle have lavet en lille ting ved uret på min regning. Denne urmager har ydet fin service til fine priser i den forbindelse og der har ikke været ventetid.

At jeg måske selv venter på at få et ur eller 2 ordnet skyldes jo også at jeg altid siger: Tag det når du har tid, det haster ikke. Og jeg har da fået alle ure lavet indtil nu.

Jeg tror ikke vi urnørder er den store forretning for vintageurmagerne. Jeg opfatter det også lidt som god service at de overhovedet gider rode gemmer igennem for at finde en del der mangler til et gammelt ur jeg har købt. Og så er der en ualmindelig god stemning i butikken. Den er en del ventetid værd. En del af vintage oplevelsen.

Kan man ikke leve med den er der jo andre urmagere.

vh Baun
Svar
Jeg er faktisk ikke enig i flere af punkterne Per:

Jeg tror ikke vi urnørder er den store forretning for vintageurmagerne.

Hvorfor skulle de så være vintage urmagere på fuldtid uden at sælge nye ure?
- Jeg tror næppe de gør af ren glæde....

Kan man ikke leve med den er der jo andre urmagere.

Her kunne jeg godt være enig - men er det ikke i de her tilfælde hvor man er ny i gamet og netop får anbefalet en urmager der i den grad hænger i bremsen!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hvis vi taler almindelig service af basis ure eller kronografer, så tager det normalt ca 3 uger for mig hos Jørgen og ikke mere. Der hvor det tager tid, er hvis der skal laves en special aksel eller ikke kan skaffes reservedele - skal håndlaves en ting osv - ellers synes jeg det kører på ca 3 uger. Jeg vil dog stadigt erkende at det kan være godt at ringe og rykke lidt hvis man skal ha de 3 uger sikret - men det er den tid det normalt tager
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tænker at os urnørder er 5% af omsætningen - alle de andre kunder køber måske et enkelt ur og kommer og får service efter x antal år. De er almindelige brugere - ikke urnørder.

Men jeg mener ikke vi skal diskutere så meget mere her i åben forum. Ønskede bare at tilkendegive at der også er meget positivt at sige om denne urmagers service. Jeg har i hvert fald fået god service i forskellige situationer.

vh Baun
Svar
- MODERATORINDLÆG -

Tror budskabet er fanget af rette vedkommende.

Jeg vil gerne henstille til, at resten af tråden bliver holdt på et generelt plan, idet jeg ellers vil være nødsaget til at låse den.

Hvis nogen har ure til reparation hos en urmager, hvor det tager for lang tid, så bør man rykke vedkommende personligt i stedet for at fremføre sin sag i et offentligt forum.

- MODERATORINDLÆG -
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Citat:Hvis nogen har ure til reparation hos en urmager, hvor det tager for lang tid, så bør man rykke vedkommende personligt i stedet for at fremføre sin sag i et offentligt forum.

Jeg er nu uenigt, Peter.
Den der "information wants to be free" gælder også her. Ang. både ris og ros.
Den der, at "alle involverede har sikkert fået besked" er jeg 100% med på, samme ang. at man ikke skal blive ved at trampe i en klagesag i al evighed (tænk, Mensch, tænk !), men - og jeg er ked af at sige dette - vi voksne mennesker kan ikke helt kapere den her kosten rund & velmenende råd ang. hvad vi burde gøre og hvad vi ikke burde.

Er jeg fuldstændigt alene & helt galt afmarcheret ?

Og til sidst: Peter, denne jeremiade er absolut ikke skrevet dig (a standup guy) in mente men kun og udelukkende handlende om vintageure.dk´s debatpolitik.

Peace, Luv & Stads - John

PS. Hvis nogen har mere at ytre ang. mit indlæg, la´ os starte en ny tråd - ellers gør vi off topic i den grad...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Jeg er nu uenigt, Peter.

Om vi er enige eller uenige, er fsv. ikke så vigtigt, John - mit moderatorindlæg ovenfor afspejler forums holdning og er afstemt mellem forumindehaver og moderatorer og vil blive håndhævet som anført.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Citat:
Tio Malo Skrev:
Citat:Hvis nogen har ure til reparation hos en urmager, hvor det tager for lang tid, så bør man rykke vedkommende personligt i stedet for at fremføre sin sag i et offentligt forum.

Jeg er nu uenigt, Peter.
Den der, at "alle involverede har sikkert fået besked" er jeg 100% med på, samme ang. at man ikke skal blive ved at trampe i en klagesag i al evighed (tænk, Mensch, tænk !), men - og jeg er ked af at sige dette - vi voksne mennesker kan ikke helt kapere den her kosten rund & velmenende råd ang. hvad vi burde gøre og hvad vi ikke burde.

Er jeg fuldstændigt alene & helt galt afmarcheret ?

Og til sidst: Peter, denne jeremiade er absolut ikke skrevet dig (a standup guy) in mente men kun og udelukkende handlende om vintageure.dk´s debatpolitik.

Peace, Luv & Stads - John

PS. Hvis nogen har mere at ytre ang. mit indlæg, la´ os starte en ny tråd - ellers gør vi off topic i den grad...
Citat:
I have to agree with you here John . I think it is a good idea to stop now anyway . Like you say he has got the message , and he is a very good watchmaker and nice guy . So i think we should leave it at that .

But anyone should know that the meaning of this site is to help one another to get good service . But at the same time never turn it into a Witchhunt . Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)