Svar: 163
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ups-
Jeg glemte lige et link:
Fiyta.com
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hold da op - den kørte langsomt den side. Jeg er ret overbevist om, at du ved siden af et omega speedmaster vil blive skuffet. På et eller andet tidspunkt vil kina ure vel vinde frem, men de almindelige standardure, som s¨å langt min tålmodighed rakte med den hjemmeside, Flyta må høre til, indeholder ikke superværker for at sige det pænt
Jeg tror man må sige, at de generelt kan være pengene værd, for ofte er kina ure jo ikke ret dyre og skal vel ses som et forbrugsgode man bruger, og kasserer når det bliver træt - igen med mindre vi taler om nogle af de få specielle kinesiske ure som faktisk lave i god kvalitet - til tilsvarende høje priser
vh
•
Ok-du har nok ret.
Og især hvis de godt ved hvad de skal have for dem-deres såkaldte Spacemaster tror jeg koster mere end 1.000kr

.Men har sendt dem en mail og spurgt efter et katalog-kunne nu være sjovt at have liggende synes jeg

.
Jeg er meget glad for mit Speedmaster og det er sjovt med et manuelt ur-dette er mit første

.
Bare lidt irreterende at der ikke er stop-sekund på det.Hvordan dælen fik de så synkroniseret deres ure på Apollo-missionerne??..
Hvor tit skal sådan et Speedmaster så serviceres??..
Hilsen Fortissimo...
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med der ikke er stop sekund - mener du flyback eller ratrapante med to sekundvisere eller? De brugte jo helt enkelt kronografen da de ex var i problemer - viste motoren skulle brænde 7 sek - start krono og ved 7 stop motor -
Mener du at der ikke er hack - så den almindelige sekundviser stopper så har du helt ret - dog kan man normalt hacke alle ure ved at ha kronen ude, og når man har stillet det et minut fremme , så vente til sekundviseren er på 0 og dreje kronen en anelse tilbage. Ikke så meget at man flytter viserne, men ofte nok til at sekundviseren står stille - og når det ur man vil synkronisere med rammer 0 så slippe kronen
Jeg tror dog de anså det for lidt meningsløst, når uret alligvel formentlig gik nogle sekunder galt i løbet af dagen
I selv kapslen hvad de desuden mere præcise ure i instrumentbordet (som så også kunne svigte) - missionstimers normalt Bulova accutron værker som med stemmegaffel præcision (batteri) var langt mere præcise end speedmaster
vh
•
Hej igen

-
Det var selvfølgelig at værket er et non-hacking jeg mente.Havde bare lige glemt fag-udtrykket

.
Kan det passe at de første Rolex ure også havde non-hacking værker?-mener at have set en tidlig Explorer 1 med sådan et værk..
Prøv at Google Fiyta Spacemaster-så kan du se nogle billeder af det ur jeg har kigget på.
Du har nok bare ret i at det måske vil skuffe mig med både finish og værk-men 1.000 kroner ville jeg nu godt give for det

.
Hilsen Fortissimo...
•