Ure og Celebrity endorsement
Stenstrup Skrev:Skal i bruge dette skema til andre nationer siden det står på engelsk ?
Det sad jeg også lige og spekulerede over, da jeg var ved at svare. Jeg "fuldførte" dog alligevel,
men lad danskerne få testen på dansk Icon_e_wink
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
Rolig nu, allesammen - der er tale om et par elever fra Copenhagen Business School, som skal bruge svarene til deres speciale !

Der er en ret god chance for, at de rent faktisk skal skrive specialet på engelsk og at spørgsmålene og svarene skal indgå i specialeteksten, så lad nu være med at være efter dem pga. sproget !!

Skulle nogen have noget imod engelsk eller (?) ikke forstå teksten, så kan man jo lade være med at svare !!

Men tag nu og hjælp de to gutter i stedet for at kritisere sprog, stavefejl, emner, spørgsmål osv. osv. ............ de kommer tidsnok foran en censor - vi behøver ikke at lege en horde af censorer herinde !!

Enten har man lyst til at hjælpe - eller også kan man springe over !!! Længere er den ikke !! Icon_e_surprised Icon_e_surprised
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg begyndte at udfylde spørgeskemaet, men eftersom der mangler en "Don't know"-svarkategori, blev jeg flere gange tvunget til at svare "tilfældigt", da et svar er påkrævet.

En klar bias i konstruktionen af jeres undersøgelse, som IMO kompromitterer undersøgelsens gyldighed (og dermed potentielt brugbarheden af resultaterne).
Svar
Citat:Stenstrup skrev:
Skal i bruge dette skema til andre nationer siden det står på engelsk ?

Det sad jeg også lige og spekulerede over, da jeg var ved at svare. Jeg "fuldførte" dog alligevel,
men lad danskerne få testen på dansk
Nu hænger dannebrog så i halvstang i mange små hjem fordi studiesproget på KUA og rigtigt mange andre universiteter og forretningssproget stort set i alle moderne firmaer er engelsk.
Det kan man så lide eller hade, men når danskere i en anden sammenhæng fører sig frem som en nation hvor alle kan tale og læse engelsk, forstår jeg slet ikke brokken om sproget.
Stort set alle statistiske værktøjer og andet undersøgelsesmateriale er på engelsk og, som pbr / Peter skriver, sansynligheden for at specialen skrives på engelsk er stor.

Hvis vi skrev på De-gamle-Tantenes-Katteforum kunne jeg forstå de her sprogundrende indlæg, men her på Urforum ?? Jeg troede at vi brugte engelsk i vores respektive geschäfter. Den går vist ikke at sende en birkebark med runer til sælgeren på chrono24 ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Det er naturligvis OK at undervisningen er på engelsk.
Men jeg har en forventning/forhåbning om, at det danske så er i orden!
De studerende bad ikke om kommentarer.
Jeg havde bare svært ved at lade være med at komme med mine.
Vil I have flere?
/
Kristen
Svar
Jeg er interesseret i resultatet, og vil gerne læse det færdige resultat.

Når det er færdigt kan det sendes til <!-- e --><a href="mailto:stenov@hotmail.com">stenov@hotmail.com</a><!-- e -->
Svar
Hej alle,

Sikke en fin lille diskussion der kom ud af det hele, den havde jeg ikke set komme.

Men takker for input og ikke mindst svarene.

Nu kan det blive en længere forklaring (og forsvar) at forklare undersøgelses design m.v. men der er skam mening bag det alt sammen. En svar mulighed der hedder "don't know, don't care" er ikke medtaget, da i selvfølgelig netop skal tvinges til at svare (danne en holdning, at i så mener i svare "tilfældigt" er ikke så tilfældigt endda, men blot andre dele af hjernen der blive brugt til at svare med. Generelt er det et lidt abstrakt spørgeskema, så forstå alles undren, men emnet og teorien kræver desværre spørgsmål af den slags.

Mht engelsk, så ja, det er krævet da vi skriver på engelsk, samt der er ikke kun danske respondenter.

Til dem der skulle være interesseret er specialet for en gang skyld ikke fortroligt, så der mulighed for at få det tilsendt. Det skal nævnes dette dog først bliver færdigt i oktober. Jeg sørger for at udseende det til de interesseret til den tid.
Svar
Tak til ”seb” for den lille udredning.

Selv måtte jeg opgive at fuldføre besvarelsen.
– Da jeg blev spurgt om hvordan en Rolex reklame med George Clooney ville påvirke mig, kunne jeg simpelthen ikke abstrahere fra:
İmage
Vi ved da godt, at sandsynligheden for at opleve George Clooeney i en Rolex add. , er lige så udtalt, som fedtet på næbbet af en hornfisk.

Jeg måtte med Clooney udbryde:
İmage

En anden (tidligere) Ω ambassadør:
İmage
(Anna Kournikova) kunne sikkert ha’ solgt mig hvad som helst. Selv et Rolex Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)