Gammelt lommeur hjælp ?
Hej jeg har arvet et gamle lomme ur ville godt vide lidt om det, men syndes ikke lige jeg kan finde oplysninger på det. Nogen som kan fortælle mig lidt om det ? I urskiven står der Carl thorsted Frederikshavn, kan desværre ikke lægge et billede ind. İmage. Så kom billederne ind İmage. İmage
Svar
Hej Pittelkow og velkommen til ! Icon_e_smile

Der findes mennesker herinde, der er meget vidende om lommeure og sikkert nogen, der kan sige noget om den pågældende urmager.

Men jeg tror, at det vil være vanskeligt at sige ret meget uden billeder - i gamle dage var det almindeligt, at en kunde gik til en urmager og valgte et urværk fra en af de forskellige producenter, valgte en urskive og en urkasse fra andre producenter hvorefter urmageren så samlede uret. Urværkerne kom i meget forskellige kvaliteter og det samme gjorde de andre komponenter.

Så det er afgørende for at kunne udtale sig om uret, hvilket værk, skive og kasse, der er valgt, samt standen på disse - alt dette er umuligt at vurdere uden billeder.

Du kan uploade billeder til Forum ved at benytte en hostingservice som f.eks. Photobucket.com - det er ikke så svært.

Jeg har lagt en tråd ind, med en udførlig og illustreret vejledning til dette, som kan findes ved at klikke på dette link ---> http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=17073
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
den er fint besvaret nu i anden tråd i alle fald Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:den er fint besvaret nu i anden tråd i alle fald Icon_e_biggrin

Yeps, har set den !! fantastisk udførligt svar fra Lars ........... som altid !! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)