Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Hvis du vil undgå told på et Seiko, så prøv at se hos 'solojapan' på ebay. Han er good guy og sender fra Spanien, så ingen ekstra omkostninger der.
Ser ikke ud til han pt har et Sumo, men en lækker Shogun til en god pris.
Jeg har selv haft et Sumo og kan kun tilslutte mig det positive der er skrevet om det ur.
Et andet ur kunne være et U1 fra Sinn som nyt ligger fra ca eur 1290,-
Der er ikke voldsomt mange brugte til salg, men der er dog et i DK.
Uret er fremstillet af stål fra den tyske u-båds klasse 212.
•
Svar: 8
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
bjorn_e58 Skrev:Mike83 Skrev:Mit drømme ur har altid været et Omega Planet Ocean meeeeen det ligger nok lidt over mit budget lige pt, så spørgsmålet er om man kan få noget lignede til en 4-6000kr.
Hvis du kan gå bare en lille smule op, mon så ikke du kan finde brugte Oris eller Mühle?
/Bjørn.
Er dette fornuftigt? Uret siger mig et eller andet... men tror jeg lige skal vende mig til den måske lidt "kedelig/simple" bobble agtige kasse..? Kan også se at jeg kan få uret fra ny til lige over 10-11k
•
Stik ind forbi CT-Watches.dk..... Han har helt sikkert noget indenfor prisrammen og er en fin fyr....
Mit bud i klassen 4-8K var et brugt Damasko DA46.....
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Mike83 Skrev:bjorn_e58 Skrev:Er dette fornuftigt? Uret siger mig et eller andet... men tror jeg lige skal vende mig til ...
Mike - du bad om et par forslag, og det fik du så. Det er jo i sidste ende
din beslutning. Held og lykke med jagten, den kan nemt vise sig at være det sjoveste.
Ideen om at tjekke CT watches lyder god - Claus er fino!
/Bjørn.
•
Sprinter Skrev:Hvis du vil undgå told på et Seiko, så prøv at se hos 'solojapan' på ebay. Han er good guy og sender fra Spanien, så ingen ekstra omkostninger der.
Ser ikke ud til han pt har et Sumo, men en lækker Shogun til en god pris.
Jeg har selv haft et Sumo og kan kun tilslutte mig det positive der er skrevet om det ur.
Et andet ur kunne være et U1 fra Sinn som nyt ligger fra ca eur 1290,-
Sinn U1 og U2 er begge rigtig fede ure.. Begge ure er ikke nogen man ser hver dag, lidt utraditionel farvervalg på skiven og visere(Rød/hvide), og specielt U1 har nogle lidt anderledes visere end de fleste andre ure har...
Det er samtidig nok også derfor jeg synes urene er interessante. Ikke mindst når man høre guttens historie her:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=7VEAqUvY_jQ" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=7VEAqUvY_jQ[/url]" o
nclick="window.open(this.href);return false;
Det ser ud til at det et ur som kan holde til lidt af hvert og stadig være i flot stand
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Vedr. Sumo ser det ud til, at det kan købes i Tyskland hos Seiko AD fra august 2013 til en pris på 599,- eur.
•
willy Skrev:If i was you i would pay a little more and buy a used Sinn U2 or a Seiko Marine Master 300m . But the Sumo is a great value watch for the money . You can get the Sinn or the MM for ca. 8-9000 kr . Willy
Sprinter Skrev:Et andet ur kunne være et U1 fra Sinn som nyt ligger fra ca eur 1290,-
Jeg har et Sinn U1 på hånden som jeg kan få for 7000k er det en ok pris?

uret er fra 2008
Og et Oris TT1 Small Seconds Ref 01 643 7609 8555-07 4 24 34EB til 6250k uret er fra 2012
Erdet noget man skal kigge på eller er det for dyrt? Eller skal jeg vente og bestille en Sumo som jeg jo kan få fra ny?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Mike83 Skrev:willy Skrev:If i was you i would pay a little more and buy a used Sinn U2 or a Seiko Marine Master 300m . But the Sumo is a great value watch for the money . You can get the Sinn or the MM for ca. 8-9000 kr . Willy
Sprinter Skrev:Et andet ur kunne være et U1 fra Sinn som nyt ligger fra ca eur 1290,-
uret er fra 2008
Og et Oris TT1 Small Seconds Ref 01 643 7609 8555-07 4 24 34EB til 6250k uret er fra 2012
Erdet noget man skal kigge på eller er det for dyrt? Eller skal jeg vente og bestille en Sumo som jeg jo kan få fra ny?
Citat:
That is a good price for a Sinn . Forget Oris they do not match the quality of Sinn . The Sinn will also be easy for you to sell again . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
willy Skrev:Mike83 Skrev:willy Skrev:If i was you i would pay a little more and buy a used Sinn U2 or a Seiko Marine Master 300m . But the Sumo is a great value watch for the money . You can get the Sinn or the MM for ca. 8-9000 kr . Willy
uret er fra 2008
Citat:
That is a good price for a Sinn . Forget Oris they do not match the quality of Sinn . The Sinn will also be easy for you to sell again . Willy
Agree Sinn or Seiko. Oris is actually great quality, but sellingit again, can be a bit harder than the other two brands you are looking to buy!
Martin
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Mike83 Skrev:Eller skal jeg vente ... få fra ny?
Der vil altid være kantstensafskrivning på et nyt. Selvfølgelig kan der være en stor fornøjelse i at være hos en forhandler, og at uret man køber med hjem skinner (og næsten lugter) helt nyt. Men hvis du er ligeglad med den glæde, så køb endelig noget nyere brugt.
Hvis du har et på hånden så tjek med chrono24 om prisen er som den skal være. Og lad altid din mavefornemmelse være med til at afgøre, om du synes om sælgeren.
Jeg nævnte iøvrigt netop ikke Sinn, da jeg kom med nogle forslag ovenfor, da jeg fornemmede, at de ville blive dyrere, end du var indstillet på. Men jeg kunne sagtens have foreslået Sinn, som jeg også selv har været lige ved at købe på et tidspunk.
/Bjørn.
•