Da jeg i 2006 pludselig fik flere, end blot uret jeg havde på mit håndled, måtte jeg finde en løsning på opbevaring / transport.
Som opbevaringsboks herhjemme (til de ure, der ikke er i boksen) - har jeg altid anvendt en lille læderpolstret boks:

Som det ses har boksen en glasrude i låget, så urene præsenterer sig pænt.

Urene sidder på en "fjeder", og kan arrangeres med mere eller mindre hældning i hvert sit "hul".
Denne boks, har jeg i mange år anvendt som rejseboks, når jeg er taget afsted til GTG (i hvert fald, når jeg ikke skulle have mange ure med)
Erfaringerne viser, at til rejsebrug er boksen uanvendelig. Der skal lægges et stykke boble/skum-plast over urene, for at de ikke skal støde imod glasset.
Nu tror jeg, at de fleste urentusiaster har bokse med plads til mange ure, og arrangeret således, at de præsenterer sig smukt ved udstilling.
Egentlige rejsebokse er jeg ikke truffet på særligt hyppigt.
Når jeg selv rejser med et ekstra ur, da jeg som Oluf gerne vil holde antallet nede, og evt. emsige toldere stangen...
... har jeg ofte anvendt et Omega reparationsetui (Etuiet, som Omega returnerer istandsatte ure i)

Boksen "lynes" med en lynlås, og har god robusthed overfor deformation og stød.

Det ses, at ur er adskilt fra lænke med et lag skum, og at urglasset er beskyttet af yderligere et lag skum i låget.
Både udseendemæssigt og ydelsesmæssigt er jeg rigtig godt tilfreds med "rep"boksen, og tør godt anbefale den.
Den kan købes uden Omega navnet og i andre farver og endog mønstret.
Hos:
Wolf-Designs fandt jeg en lille fiks sag til overkommelig pris:

Til rejsebrug ser den ganske fiks og kompakt ud; men kræver nok en strimmel skumplast mellem ur og lænke, for at fungere "ridsefrit".
Med venlig hilsen - geodoc