Anker 080?
Hej alle

En ven er kommet i besiddelse af et anker 080 25 jewels automatic.

Nogen der kender til disse ure?
İmage

Ved godt det trænger tilnyt glas osv, det er mere om det er noget der er værd at bruge penge på

Mvh
Max
Svar
Brauer Skrev:Hej alle

En ven er kommet i besiddelse af et anker 080 25 jewels automatic.

Nogen der kender til disse ure?
...
Ved godt det trænger tilnyt glas osv, det er mere om det er noget der er værd at bruge penge på

Mvh
Max

Jeg kender ikke dette maerke. Det ville altid vaere vigtigt at kigge paa vaerket, inden man kan virkelig sige noget om dens vaerdi. Generelt er det dog saadan, at kun ganske faa vintage ure i den klasse bliver mere vaerd, naar de er serviceret. Eller rettere - vaerdien stiger ikke med det beloeb, som man betaler for service. I det her tilfaelde taler vi (sandsynligvis) om en salgsvaerdi under 500 kroner. Den seer ellers godt ud. Sandsynligvis mineral glas, saa den kan ikke poleres. Kassen seer jo ellers godt ud.
Skift ur, når du står op!
Svar
Jeg er ikke sikker på at det er samme mærke der var officiel tidtager ve de olympiske lege i 1936 men der er sparsomme oplysninger på nettet der fortæller den historie. Jeg mener dog at kunne huske at Sweizer Urimport for mere end 35 år siden solgte armbåndsure af mærket ANKER
Svar
Er det vigtiste parameter for vintage ure i grunden ikke den fornøjelse ejeren har af design eller historie, frem for om investeringen kan forrentes?
Svar
Helt rigtigt, men urmageren siger at det er et specielt fladt safir glas som han skulle bestille hjem. Han kunne ikke sige en pris så det var nu mere om han skulle leve med de ridser der var eller om det kunne betale sig med et nyt glas. Jeg har jo hørt om meister-anker og så kunne det jo være spændende om der var nogen relation mellem de to
Svar
Brauer Skrev:Helt rigtigt, men urmageren siger at det er et specielt fladt safir glas som han skulle bestille hjem. Han kunne ikke sige en pris så det var nu mere om han skulle leve med de ridser der var eller om det kunne betale sig med et nyt glas. Jeg har jo hørt om meister-anker og så kunne det jo være spændende om der var nogen relation mellem de to

Få ham til at sætte et plexiglas i istedet. Det skulle ikke være noget problem og det passer ganske fint til den periode uret kommer fra.
25 jewels kunne indikerer et ETA værk!

Martin
Svar
Jeg kan ikke forestille mig et mineral/saphirglas tyndere end 0,8 - 1,0 mm. som er ganske almindeligt enten limet eller med pakning til indpres. Det burde kunne skaffes til en fornuftig pris.
Svar
Søg på: Uhrforum.de
Der finder du et ur i tilsvarende mærke, her oplyses at værket er et PUW 1661s Denne kaliber er fra 1977-1979 iflg ranfft.de
Svar
Per Nielsen Skrev:Søg på: Uhrforum.de
Der finder du et ur i tilsvarende mærke, her oplyses at værket er et PUW 1661s Denne kaliber er fra 1977-1979 iflg ranfft.de

Æv ingen ETA:-(
Svar
İmageİmage

Her et et billede at værket
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)