Tyveri - Panerai
Hej,

Jeg har desværre mistet mit Panerai Submersible PAM00024. Der er nok desværre tale om "simpelt tyveri" fra min bopæl.

Om uret:

Panerai Submersible PAM00024
Årgang 2006
Nummer 6628BBU72XXX (tre sidste cifre udeladt)
OP 6628

[attachment=0]<!-- ia0 -->Pam.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]

Det er forsvundet fra min bopæl mellem 6/10 og 13/10.

Hvis der er nogle der hører om dette ur eller andet relateret til hændelsen, vil jeg sætte stor pris på en henvendelse.

Er der nogle der har erfaringer med hvad man bør gøre i sådanne tilfælde? Er der andre steder det bør "efterlyses" eller lignende? Jeg vil værdsætte alle gode råd...

mvh

Mikkel Winther

PS: Og så er jeg nok desværre også i markedet efter et "nyt" Panerai Submersible...
Svar
Forfærdeligt.

Efterlys det alle steder, men opgiv ikke serienummer.

Ringer nogen og siger at de har det skal de give dig serienummeret på uret, ellers kan da ske ballade. Så væk med serienummer. Kun opgiv halvdelen af det
Svar
Sorry at høre om tyveriet.
Så praktisk som det nu kunne være, findes der ikke noget "alle steder" for at efterlyse sine småting og værdier.
Der findes ikke nogen "centralregister for alle forsvundne ting".
Det er bare at melde sagen til politiet og forsikringsselskabet - medmindre der er en klausul i din kontrakt som ekskluderer skader efter simpel tyveri, som i de fleste forsikringsaftaler.
Spørg nu alligevel, det koster i hvert fald ikke noget.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Det er altid så trist at høre den slags.

Mig bekendt, kan der kun være tale om simpelt tyveri fra ens bopæl, når den havde været ulåst, dvs. tyven kom ind og ud uden at bryde ind i - at der fx ikke er tegn på indbrud, behøver ikke at betyde at der ikke er tale om indbrud. Prøv at holde lidt fast i det, hvis/når du taler med forsikringsselskabet.

Hilsen
Michael
Svar
Man kan sagtens have forsikret sit indbo i en bygning
Uden at der er krav om at det skal være låst.

Men vi er ude i at man skal nærlæse sin police Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)