orient / certina
hej alle

jeg ville bare lige høre om det er mig der er helt på månen eller om der er andre der "føler det samme?
jeg er den lykkelige ejer af et ORIENT ocean ( nr.358 ud af 500 ) købt i Thailand, den er ægte ( tror heller ikke det kan betale sig at lave en kopi til de penge ) nå men jeg ville se efter et "billigt rigtigt ur" til at svømme med så jeg har set på certina ds action....jeg har nu været inde hos flere forhandlere og haft det i hånden Men jeg syntes, når jeg står med dem begge i hånden at ORIENTEN føles mere "rigtig", certina føles lidt vag i dreje kransen som om den ikke rigtigt er lavet til at blive brugt!!! er det bare mig eller har de glade mennesker på den anden side fat i noget. jer har nu brugt ORIENTEN i 14 dage og den vokser på mig overvejer at bestille en til konen..
Svar
kingkong Skrev:hej alle

jeg ville bare lige høre om det er mig der er helt på månen eller om der er andre der "føler det samme?
jeg er den lykkelige ejer af et ORIENT ocean ( nr.358 ud af 500 ) købt i Thailand, den er ægte ( tror heller ikke det kan betale sig at lave en kopi til de penge ) nå men jeg ville se efter et "billigt rigtigt ur" til at svømme med så jeg har set på certina ds action....jeg har nu været inde hos flere forhandlere og haft det i hånden Men jeg syntes, når jeg står med dem begge i hånden at ORIENTEN føles mere "rigtig", certina føles lidt vag i dreje kransen som om den ikke rigtigt er lavet til at blive brugt!!! er det bare mig eller har de glade mennesker på den anden side fat i noget. jer har nu brugt ORIENTEN i 14 dage og den vokser på mig overvejer at bestille en til konen..
Citat:
Orient give good value for money , and are nearly in the same league as Seiko for quality in the lower price class watches . If you want the best dive watch made for under 5000dkr , then there is only one choice in my opinion . The Seiko Sumo is the best , and it is easy to sell again , if you decide to upgrade one day.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hvis det virker for dig så er det jo den vej du skal,
Hvis den altså også virker til fruen. Icon_e_wink

Nu ved jeg ikke hvad en Orient Ocean koster men taler vi omkring 5k og det må være brugt,
Havde jeg umiddelbart kigget på.

Seiko Sumo, Monster (og med lidt held Shogun) samt Citizen Promaster,
Alle dykkere som bare virker all the Way.

Men der er mange gode ure i det leje. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
hvis det udelukkende er for at få en "arbejdshest" ville jeg droppe certina'en og hoppe over i noget Seiko, ingen tvivl om at kvalitet for pengene er HØJT for seiko

har selv et Seiko SKX779 "Black Monster" som kan klare nogle tæsk
İmage

Alternativt et Seiko Sumo som allerede nævnt, selvom det ligner lidt det Orient du allerede har nu, koster nok lidt mere end et Monster, og er uden tvivl af bedre kvalitet end monsteret

hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg gå efter et Sumo, det koster lidt mere, men man får mere for pengene

på den anden side minder sumoen som sagt en del om dit orient (af udseende)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)