Skruekroner.....
Jeg sad lige og læste en tråd på TimeZone.com hvor en bruger spurte til den bedste måde at lukke skruekronen på sit ur.
Flere nævnte den metode som jeg også altid selv bruger.

Tryk forsigtigt ind på kronen og drej modsat (mod uret) indtil den "fanger" gevindet. Herefter kan man spænde den (med uret) uden fare for at ødelægge gevindet.
Når jeg ordner lænker, skifter remme m.m. bruger jeg også altid den teknik og jeg har endnu tilgode at ødelægge et gevind Icon_e_biggrin1

Det er måske ikke så slemt at ødelægge gevindet på et kronerør, men sker det når man skifter rem på f.eks. sit Panerai, kan det koste en ny kasse Icon_e_confused
Svar
Jeg er meget enig, men har jo også arbejdet i over 3 år på maskinværksted Icon_e_biggrin1

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Netop det du beskriver med dit Sinn er det jeg mener. Det er altid en god ide at bruge denne metode Icon_e_wink
Svar
Selv om at du ikke føler "klikket" er JEG overbevist om at det er det bedste.
Jeg siger ikke at der ikke er masser af gevind hvor det er irelevant, men jeg gør det som vane på alle gevind.

Måske jeg er lidt tosset Icon_e_confused Icon_e_wink
Svar
KimT Skrev:Selv om at du ikke føler "klikket" er JEG overbevist om at det er det bedste.
Jeg siger ikke at der ikke er masser af gevind hvor det er irelevant, men jeg gør det som vane på alle gevind.

Måske jeg er lidt tosset Icon_e_confused Icon_e_wink
Jeg gør det samme og jeg er ikke tosset Icon_crazy
Svar
Hej

Sjovt nok gør jeg det også på samme måde, men Kalle har ret i at Breitling meget nemmer fanger kronen med det samme når man skubber den ind, det er helt anderledes på Sinn, så brug Kims råd på ure der ikke lige får fat i kronen med det samme. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
skriver i at , i drejer den "forkerte " vej for at fange gevindet ? siger ikke at det er forkert ,men forstår ikke hvordan det kan fange an ?? Nu venter jeg på et svar , så tror jeg at jeg prøver Icon_e_biggrin1
Svar
Bentzen Skrev:skriver i at , i drejer den "forkerte " vej for at fange gevindet ? siger ikke at det er forkert ,men forstår ikke hvordan det kan fange an ?? Nu venter jeg på et svar , så tror jeg at jeg prøver Icon_e_biggrin1
Ja, du drejer først "den forkerte" vej indtil du mærker et lille klik, så drejer du kronen ind. Det lille klik kommer når gængerne på de to gevind "fanger" hinanden...

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Det virker helt forkert på mig ! men når nu i siger det , så prøver jeg.
Svar
Det er svært at forklare, men det er korrekt at jeg starter med at dreje "den forkerte" vej.
Det er ligesom om at de to parter af gevindet lige bliver "synkroniseret" og dermed risikere man ikke at dreje kronen skævt på.
Starter man med at dreje "normalt" på og rammer skævt, risikere man at ødelægge gevindet, hvilket kan ungåes ved at bruge denne teknik.

Jeg bruger teknikken i forbindelse med alle gevind jeg er i nærheden af, også på jobbet (dagligt) og har kun gode erfaringer.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)