Hvad ligger der i kassen?
Jo, de fåes med 2 forskellige værker......
Svar
MarcSH Skrev:Tak - ja, det er altid rart med lidt variation. Icon_e_wink

Claus - godt husket, det er trods alt et par år siden de forlod Fyn.
Ja, uha, tiden går.... Det er vel snart 4 år siden...
Svar
N/A...
Svar
Hej Faurschou,

Afstanden er vel til at overkomme via internettets velsignelser Icon_e_wink

Ja, alarmer er sjove - og for mig et af de stærke karakteristika ved JLC. Det hele startede med den gamle Polaris, derfor fylder alarmer en del hos mig.

Mht AmVox 2, så fungerer den godt. Stopursfunktionen er indbygget i kassen, så man skal trykke på glasset for at starte, stoppe og nulstille alarmen. Ganske cool - og totalt unikt i urverden. Jeg har ikke haft problemer med den. At skiven så har en flot udformning med mange niveauer/lag er en ekstra bonus, huller ned til mekanikken også spændende. Endleligt betød det en del for mig, at AM-tilknytningen er ret diskret. Der er et AM-logo på skiven, men det er næsten usynligt. Du skal nærmest vide, at det er der. Jeg skiftede remmen, idet den medfølgende var lidt for 'flad'. Der sidder nu en rem fra den senere DBS-variant af uret på mit ur.

Eneste irritationsmoment var/er, at der gik Royal Oak i den. JLC begyndte med at kalde Amvox 2 for en ltd edition. Derefter begyndte de at sprøjte varianter ud (DBS, racing, osv osv). Det er en af de ting jeg har meget lidt respekt for i urbranchen generelt - ltd editions uden mening.

Forbindelsen mellem AM og JLC virker ellers ganske god (i mine øjne), men som alle co-brandings, så er det noget følsomt noget. Kig på uret og se om AM-tingen 'fylder' for meget. Har stadig til godenat se et Amvox 7 live.

Og i næste uge er det watch week på Madison Avenue, hvor nogle af de store holder special arrangementer. Det skal besøges :-)

Mange hilsener,

Claus

Svar
p.sebastian Skrev:Super fedt, elsker at se hvad andre ligger inde med, men min samling bliver ikke rigtig til noget.. går med overvejelse om at generhverve et Marathon SAR eller en Speedmaster eller Sub 5513... men kan ikke rigtig beslutte mig..

Dette er min lille samling for tiden

İmage

/p.sebastian

Jeg fik jo skrevet at jeg overvejede et Sub 5513, der gik ikke langt før at Kim tilbød mig hans og vi har i dag færdiggjort handlen og nu er nedenstående tilføjet kassen.
İmage
Svar
Lækker samling og lækkert 5513 Icon_e_wink
Tillykke med det Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hvad ligger der i kassen....

Eller hvad har du i boxen.....

Jeg har jo urene i box det meste af tiden. men ingang imellem - især i week-enden kommer de frem i "udstilling". Således denne week-end.

Jeg har ofte prøver at tage et billede. dels afh. forsikring, men jo også for at kunne vise hele samlingen på en gang. Det er endnu ikke lykkedes mig at tage t bare nogenlunde godt billede, men her er resultatet af anstrengelserne idag.

Forslag til hvordan det gøres bedre modtages Icon_e_sad

İmage

vh Baun
Svar
baun Skrev:Hvad ligger der i kassen....

Jeg har jo urene i box det meste af tiden. men ingang imellem - især i week-enden kommer de frem i "udstilling". Således denne week-end.

Jeg har ofte prøver at tage et billede. dels afh. forsikring, men jo også for at kunne vise hele samlingen på en gang. Det er endnu ikke lykkedes mig at tage t bare nogenlunde godt billede, men her er resultatet af anstrengelserne idag.

İmage

vh Baun

Hold da op Baun, det er godt nok imponerende med den samling du har fået i hus;) kunne vildt godt tænke mig at se den IRL.

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
baun Skrev:Hvad ligger der i kassen....

İmage

vh Baun
Baun for dælen.
Du er for vild..men på den helt rigtige og gode nørdede måde.
Den samling er jo enestående. Og så kan jeg især godt lide at du følger linien med, at der skal være boks til uret. Næsten uanset hvor gammelt uret er.
Den eneste måde jeg kan komme i tanke om, hvordan du kunne opstille dem på en anderledes måde er, hvis du kunne lave et `walk-in showroom`.
Dem der har et sådant klædeskab, nyder jo at se hvad der er at vælge imellem. Så man kunne godt føre tanken over til urene Icon_e_wink
Mvh Palle
Svar
Som jeg har sagt så tit er alle velkomne til at komme og se urene. Det er bare at lave en aftale.

Jeg har kigget på sådan nogen moderne glasvitrineskabe som har hærdet glas og lås på skydelågerne. Så kunne samlingen jo bedre stå fremme mere. Nu pakker jeg dem væk i boxen når vi ikke er hjemme. Og det tager jo tid hver gang.

Men der er nu også en særlig fornøjelse ved at finde urene frem når de har været pakket væk i fx 3 uger. Stille dem på, nyde duften af gamle kasser og lige trække nogle af dem lid op og andre bliver tørret med kluden.

Vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)