20-04-2013, 06:14 PM
|
Hvorfor mænd går med ur
|
|
20-04-2013, 06:17 PM
:-)
Sent from my iPad using Tapatalk HD Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
20-04-2013, 10:20 PM
Så kan man jo undre sig over at så få mænd går med dyre ure
Vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
20-04-2013, 10:26 PM
Ure er den perfekte kombination af GREJ og "kromosom-politisk" korrekte smykker !!
DERFOR !! /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
20-04-2013, 11:14 PM
baun Skrev:Så kan man jo undre sig over at så få mænd går med dyre ure Nu er "dyrt" jo et meget relativt begreb Sent from my iPad using Tapatalk HD MVH Jesper
21-04-2013, 07:43 AM
baun Skrev:Så kan man jo undre sig over at så få mænd går med dyre ure Fordi de fleste mænd har set " lyset" Et dyrt ur er da et symbol, for det at kunne se hvad tiden er, kan næsten altid lade sig gøre...uanset hvor man befinder sig... Selv uden et armbåndsur. Og de der opholder sig på steder, hvor de virkelig har brug for at kunne se tiden, har ofte ikke et dyrt ur på, pudsigt nok! Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
21-04-2013, 11:15 AM
Sjovt... Faktiskt, enormt få mænd går med dyrt (hvad det end så betyder præcist) ur IRL - oder was ?
Jeg vil tro at det korrekte svar for spørgsmålet findes ikke ved at betragte omgivelserne på Café Victor men måske hellere ved at lave lidt urspotting i den (mørke) Jylland. Efter at have (sådant latent, altså) holdt øje med folks ure for små otte år her i Herning, er resultatet stadigvæg sørgeligt det samme: De 4 - 5 pensionerede underbuksproducenter med deres G/S Datejusts og så ham ejeren af den smarte og moderne reklamebureau med sin Submariner og et - par Omegas. Uuups, glemte helt min kæreste og hendes Explorer I... Lidt anden rate end i Kbh og i 2900... Cheers - John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
21-04-2013, 12:00 PM
Enig med John... I det jyske er der langt mellem de fine sager. I Aarhus spotter jeg da ofte et Sub eller lignende på de smartere steder, men der sidder stadig noget modeur/Seiko/Citizen/Casio/Timex halløj på 97 % af de jyske mænd.
/Mads
22-04-2013, 09:14 AM
Jeg ved ikke om min kommentar blev helt fanget.
Det jeg mener er at hvis en meget stor del af mænd bruger ur fordi de er dyre, så må manundre sig over at 80-90 af mændene bruger relativt billige ure - under 1000 kr vil jeg tro. Jeg tror mænd går med ur primært for at det er den letteste måde hurtigt og på en visuel god måde at se hvad klokken er. De fleste mænd vil gerne have et pænt og lidt diskret ur. Det er klart at yngre mænd er mere til dominerende og meget synlige ure. I gamle dage - i 70'erne havde 95% af mændene helt almindelige dagligure med lys skive, rundt, i stål eller guld - ca 35 mm. Så da jeg som 14-årrig skulle have et ur først i 70'erne ville jeg jo ikke have sådan noget gammeldags, så sådan et Geneve som det lige er vist i en anden tråd var sagen - anderledes kasseform og blå skive og orange viser. det matchede blue jeans som altså var cowboy-bukser dengang. ![]() Idag vil ungdommen også skille sig ud fra de ældre mænd, men det er svært for mange voksne og ældre mænd følger moden - og gør det svært for de unge at skille sig ud Men de unge skal nok finde på noget..... noget med stort hår så kan vi skaldepander jo se om vi kan matche det vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
22-04-2013, 10:57 AM
baun Skrev:Jeg ved ikke om min kommentar blev helt fanget. Det var derfor jeg skrev, at "dyrt" er et relativt begreb. En af mine venner har et Skagen ur til 1.100-1.300 kr, som han synes er et dyrt og fint ur :-) MVH Jesper
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)