Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Kvaliteten plejer nu ikke at fejle noget - Frømandskorpset har indtil for nylig brugt Pingo som udleveret tjenesteur og de har kunnet holde til en masse test, så det er nok ikke derfor
Hvad du siger med at sekundviseren har rykket 2 sek pr gang plejer at være urets måde at vise på, at batteriet skal skiftes - så en del af problemet kan måske være, at det skal have nyt batteri. Men fugten skal i hvert fald ud........... det er det vigtigste !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Jeg husker ikke hvilket værk der sidder i en Pingo men at sekundviseren springer to sekunder af gangen kunne være en batteriindikator så måske er du heldig det kun er et batteri der mangler
Hovsa der krydsede vores indlæg pbr, men vi er da helt enige.
P.N.
•
(24-07-2016, 06:23 PM)P.N. Skrev: Jeg husker ikke hvilket værk der sidder i en Pingo men at sekundviseren springer to sekunder af gangen kunne være en batteriindikator så måske er du heldig det kun er et batteri der mangler
Hovsa der krydsede vores indlæg pbr, men vi er da helt enige.
P.N.
Ha ha ........ bedre, end at krydse klinger
Jeg har en Pingo og at sekundviseren springer er netop en batteriindikator. Derudover skriver OP at han har problemer med at strømmen svigter, når det er koldt.
Så man kan jo håbe på den lykkelige situation, at det at værket svigter skyldes batteriet (som måske er yderligere accelereret af fugt) og at dette er mere eller mindre uafhængigt af fugtproblemerne.
Jeg har været udsendt sammen med frøerne og kender adskillige af dem (herunder ham, der i sin tid stod for indkøbet af urene) og samstemmende lyder det, at Pingo urene kan holde til utroligt meget.
Her et link til et lille bruger-review på Watchuseek -->
http://forums.watchuseek.com/f305/citize...37330.html
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Det med at krydse klinger har jeg på fornemmelsen at du har mere erfaring med end jeg har så det tør jeg simpelthen ikke

Det med batterikapacitet og temperatur kender de fleste billister til når bilen pludselig ikke ville starte når den første is kommer på ruderne. Også det taler for at batteriet trængte til udskiftning i den omtalte "Pingo" og at det kan betyde at uret reddes med et nyt batteri og en tryktest.
P.N.
•
Og en "udtørring" !!
/Peter
•
Svar: 12
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
De ringede lige fra urhandleren og sagde det ikke hjalp med tørring og nyt batteri
De vil forsøge at sende det ind på garantien, da det er 2 år og 1 måned siden jeg købte det. Og ellers sende det ind for at høre hvad det koster at få det fixet det
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Held og lykke med det. Alene at digitaldelen gik i stykker er unormalt at kunne redde de stakels quartzkrystealer. Men da jeg hørte om analog delen aktiverede batteriindikator vidste jeg at det var noget unormalt så hurtig efter indtrængen af vand. Så en del vand må have kommet ind.
Jeg krydser fingre for at garantien vil dække men ..........
Men det er godt det ikke var et 6.000 + kr. ur.
•