Jaeger-LeCoultre Polaris 1967 og 2018
(30-04-2018, 06:33 PM)Kongelunden Skrev: Hej Jon.

Den blå VC overseas er bestemt lækker - dog har jeg allerede et BP LPP med stort set samme farve-nuance, så umiddelbart hælder jeg faktisk mest til den hvide/silver udgave af Overseas. Netop den vist på ovenstående billede - farven overraskede mig faktisk ganske positivt, og lænken er top lækker (og tung!), og så sidder overseas altså bare super på mit håndled.

Eller måske den nye sorte - VC har netop lanceret overseas med sort skive, hvilket på billeder ikke ser helt skidt ud - men skal dog tjekkes ud IRL før jeg ved om farven fungerer eller ej Icon_blink

İmage

Uha - jeg havde slet ikke set at der var kommet en med sort skive!! - MUMS!  Icon_hjerte

Jeg har bare et eller andet med blå skiver - og kan ikke få for meget af dem!!

Jeg vil dog sige at de medfølgende læder og gummi remme er meget federe i sort....

Hmm.....  Icon_sign

Mht. at tjekke urene ud.... det kan nok blive et problem....
- jeg har endnu tilgode at finde et sted hvor man kunne lure på den blå - og med den sorte bliver det sikkert ikke anderledes....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg havde jo fornøjelsen af at se de nye Polarismodeller sammen med bl.a. Claus hos JLC i Le Sentier, og jeg gjorde mig stor umage med ikke at blive for forelsket i de nye Polaris modeller. Memovox versionen var desværre ude af huset, da vi var der, og den var også lidt dyr, og modellerne med den sorte skive lignede ikke helt Claus orginal. Så var der lige dem med de blå skiver, men chrono og worldtime var lidt for meget, for mange ting på skiven på en gang. Polaris date havde for lille dato til min smag (og syn). Og jeg havde jo alligevel ikke brug for endnu et time only. Alt i alt mange gode argumenter for at lade være med at drømme for meget om det. Måske senere, men der var bestremt andre JLC, der trængte sig mere på, f.eks Master Thin Moonphase med den sorte skive. Jeg har ikke nogen ure med månefase, og det er en af mine ynglingsfunktioner på et ur, dels fordi det som regel ser rigtig godt ud, og fordi det nuomdage er så vidunderligt uanvendeligt.

Så gik der en måned tid og vi skulle lige forbi Ole Mathisen for at se på et IWC Da Vinci men blå skive, som min frue havde forelsket sig i. Men hun kiggede, kom den vedlige ekspedient med et ur til mig. Nu var de nye Polaris kommet til forretningen, så nu kunne jeg jo også kigge på et med blå skive. Så kunne vi jo også sammenligne. Nu var det gået så godt i over en måned, og så kom hun med Polaris Automatic i blå, og så fordampede alle mine gode argumenter for ikke at skulle anskaffe den. Forfandendaogså… Icon_head Den fantastiske blå skive, de børstede sider og horn, måden sekundviseren glider hen over skiven… Det var bare så lækkert et ur. Og jo, det viste jeg godt, og nu havde jeg fået overbevist migselv om, at jeg ikke skulle have det, men nu var det ikke til at få ud af hovedet. Det sad bare helt perfekt på armen, ikke for lille, ikke for stort. Bezellen drejede så let, selvom det var lidt underligt, at den ikke kunne låse. Forklaringen var, at den heller ikke låste på det oprindelige, og hvis jeg skal være helt ærlig, så kommer jeg næppe til at tage tid på noget mere vigtigt en at koge et æg, så jeg kunne bare fryde mig over fornemmelsen af, hvis smidigt det kørte.

Der gik igen nogle uger, og så kom tiden til at aflevere mit Reverso til gravering. Polarisen havde spøgt fælt siden sidste besøg og den var der stadig. Jeg havde jo ikke noget ur på, efter at Reversoen var afleveret, så jeg prøvede lige Polaris igen.

Og så gik det jo galt. Der kommer nogle billeder senere, men hold op, hvor det sidder godt på håndledet, og det nye spænde er utroligt let at indstille.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, guru1313, Jens
Svar
Cool Icon_Up  Og stort tillykke med det nye ur Icon_flag 

Puha, ville ønske at min bedre halvdel også kunne fange lidt af ur-feberen, og være en smule mere intresseret i at kigge lidt på klokker - men det virker desværre ikke til at hun rigtig bider på - næsten tværtimod Icon_e_confused Icon_e_biggrin1
Svar
(02-05-2018, 01:27 PM)Kongelunden Skrev: Cool Icon_Up  Og stort tillykke med det nye ur Icon_flag 

Puha, ville ønske at min bedre halvdel også kunne fange lidt af ur-feberen, og være en smule mere intresseret i at kigge lidt på klokker - men det virker desværre ikke til at hun rigtig bider på - næsten tværtimod Icon_e_confused Icon_e_biggrin1

Takker. Det r dejligt, at hun også er interesseret, selvom jeg så kun får halvt så mange ure Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

Svar
(02-05-2018, 01:33 PM)Larsb Skrev: Det r dejligt, at hun også er interesseret, selvom jeg så kun får halvt så mange ure  Icon_smil

Nå ja, det skal man naturligvis lige tage med i betragtningen Icon_smil  Alting har sin pris - og i dette tilfælde bogstaveligt forstået Icon_e_biggrin1
Svar
(02-05-2018, 12:25 PM)Larsb Skrev: Jeg havde jo fornøjelsen af at se de nye Polarismodeller sammen med bl.a. Claus hos JLC i Le Sentier, og jeg gjorde mig stor umage med ikke at blive for forelsket i de nye Polaris modeller. Memovox versionen var desværre ude af huset, da vi var der, og den var også lidt dyr, og modellerne med den sorte skive lignede ikke helt Claus orginal. Så var der lige dem med de blå skiver, men chrono og worldtime var lidt for meget, for mange ting på skiven på en gang. Polaris date havde for lille dato til min smag (og syn). Og jeg havde jo alligevel ikke brug for endnu et time only. Alt i alt mange gode argumenter for at lade være med at drømme for meget om det. Måske senere, men der var bestremt andre JLC, der trængte sig mere på, f.eks Master Thin Moonphase med den sorte skive. Jeg har ikke nogen ure med månefase, og det er en af mine ynglingsfunktioner på et ur, dels fordi det som regel ser rigtig godt ud, og fordi det nuomdage er så vidunderligt uanvendeligt.

Så gik der en måned tid og vi skulle lige forbi Ole Mathisen for at se på et IWC Da Vinci men blå skive, som min frue havde forelsket sig i. Men hun kiggede, kom den vedlige ekspedient med et ur til mig. Nu var de nye Polaris kommet til forretningen, så nu kunne jeg jo også kigge på et med blå skive. Så kunne vi jo også sammenligne. Nu var det gået så godt i over en måned, og så kom hun med Polaris Automatic i blå, og så fordampede alle mine gode argumenter for ikke at skulle anskaffe den. Forfandendaogså… Icon_head Den fantastiske blå skive, de børstede sider og horn, måden sekundviseren glider hen over skiven… Det var bare så lækkert et ur. Og jo, det viste jeg godt, og nu havde jeg fået overbevist migselv om, at jeg ikke skulle have det, men nu var det ikke til at få ud af hovedet. Det sad bare helt perfekt på armen, ikke for lille, ikke for stort. Bezellen drejede så let, selvom det var lidt underligt, at den ikke kunne låse. Forklaringen var, at den heller ikke låste på det oprindelige, og hvis jeg skal være helt ærlig, så kommer jeg næppe til at tage tid på noget mere vigtigt en at koge et æg, så jeg kunne bare fryde mig over fornemmelsen af, hvis smidigt det kørte.

Der gik igen nogle uger, og så kom tiden til at aflevere mit Reverso til gravering. Polarisen havde spøgt fælt siden sidste besøg og den var der stadig. Jeg havde jo ikke noget ur på, efter at Reversoen var afleveret, så jeg prøvede lige Polaris igen.

Og så gik det jo galt. Der kommer nogle billeder senere, men hold op, hvor det sidder godt på håndledet, og det nye spænde er utroligt let at indstille.

Haha. Regel nr. 1: Prøv aldrig et ur på armen, hvis ikke du vil købe det ;-)

Det lyder bare fantastisk. Glæder mig til billederne!

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
(02-05-2018, 12:25 PM)Larsb Skrev: Jeg havde jo fornøjelsen af at se de nye Polarismodeller sammen med bl.a. Claus hos JLC i Le Sentier, og jeg gjorde mig stor umage med ikke at blive for forelsket i de nye Polaris modeller. Memovox versionen var desværre ude af huset, da vi var der, og den var også lidt dyr, og modellerne med den sorte skive lignede ikke helt Claus orginal. Så var der lige dem med de blå skiver, men chrono og worldtime var lidt for meget, for mange ting på skiven på en gang. Polaris date havde for lille dato til min smag (og syn). Og jeg havde jo alligevel ikke brug for endnu et time only. Alt i alt mange gode argumenter for at lade være med at drømme for meget om det. Måske senere, men der var bestremt andre JLC, der trængte sig mere på, f.eks Master Thin Moonphase med den sorte skive. Jeg har ikke nogen ure med månefase, og det er en af mine ynglingsfunktioner på et ur, dels fordi det som regel ser rigtig godt ud, og fordi det nuomdage er så vidunderligt uanvendeligt.

Fantastisk histore... og fedt med noget beslutsomhed.
Overvejer kraftigt at bytte min “Batman” ud med et tilsvarende, som du har købt.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
[-]
  • Larsb
Svar
Så er der lidt billeder. Det er svært at vise, hvor godt det sidder på håndleddet.İmageİmageİmageİmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

Svar
Stort tillykke med et FEDT JLC
Smuk blå skive, ak ak ak hvis man bare havde en pengetank

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
(02-05-2018, 03:59 PM)cfnissen Skrev: Haha. Regel nr. 1: Prøv aldrig et ur på armen, hvis ikke du vil købe det ;-)

Det lyder bare fantastisk. Glæder mig til billederne!

Claus

Det må jeg huske, men man ved jo ikke, hvad man vil have, før man har prøvet. Icon_smil

(02-05-2018, 04:14 PM)guru1313 Skrev: Fantastisk histore... og fedt med noget beslutsomhed.
Overvejer kraftigt at bytte min “Batman” ud med et tilsvarende, som du har købt.

Mange tak. Jeg kan kun anbefale det. Det er så lækkert.

(02-05-2018, 07:00 PM)HG Skrev: Stort tillykke med et FEDT JLC
Smuk blå skive, ak ak ak hvis man bare havde en pengetank

Mange tak Henrik. Den blå skive er bare så blå. Man kan jo altid sætte det på listen og så se, hvad fremtiden bringer.

Her er det med en blå ven.İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)