08-09-2018, 02:29 PM
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
|
Servicering plus det løse - snak
|
|
08-09-2018, 03:13 PM
Det med ikke at købe et ur som koster mere end 1 uges løn så man ikke er så bekymret om der kommer ridser osv. "køber" jeg (de fleste af mine ure har jeg aldrig købt og det dyreste jeg selv har betalt er købt brugt til 900 kr.). Så skal jeg måske også bare køre videre med mit næsten 50 år gamle ur som aldrig har været til service og så vente til der en dag sker noget som kræver service. Plexiglas kan man også selv polere hvis glasset bliver for ridset. Det med vandtæthed omkring kronen er måske der det kunne være godt at få det serviceret så der ikke kommer fugtighed ind den vej...….og et service hvert 50. år kunne man nok ofre......
08-09-2018, 03:29 PM
Helt simpelt
Køb hvad du har råd til og gå med uret, skift eller køb mere hvis du får lyst til det. Service snakken er udødelig og kan ej lægges i graven. God weekend Med venlig hilsen Michael
08-09-2018, 03:34 PM
Men: Har skruekrone noget med vandtæthed at gøre???
Ellers fornuftige betragtninger. Fornuftige, fordi jeg er enig med ham!!;) / Kristen
08-09-2018, 03:49 PM
(08-09-2018, 03:34 PM)khbk Skrev: Men: Har skruekrone noget med vandtæthed at gøre??? Hej Kristen Skruekronerne har vel på nogle modeller noget at gøre med hvor tæt uret er ved de forskellige dybder....? udover at beskytte kronen. Med venlig hilsen Michael
08-09-2018, 04:09 PM
Der går jo en aksel gennem ved kronen og helt ind til delene inde i uret. Med tiden vil der være noget slid hvor den aksel går gennem. Der er der jeg ville være mest bekymret for at uret ikke er tæt efter mange års brug så f.eks. blot alm. regn kan ødelægge uret.
08-09-2018, 04:22 PM
Det er blot pakninger som f.eks små O-ringe der sider og holder uret tæt og disse små gummi-ringe og deres tæthed vil på et tidspunkt skulle skiftes grundet slid og ikke nødvendigvis selve akslen.
Ved nogle ure skal man altid sørge for at skruekronen er skruet fast, inden et dyk og det er primært for at beskytte kronen så den ikke kan "bankes" skæv, men jeg har da den tro at det også har noget at gøre med tætheden alt efter konstruktion ved de forskellige mærker. Med venlig hilsen Michael
08-09-2018, 05:20 PM
(08-09-2018, 04:22 PM)Miwes Skrev: Det er blot pakninger som f.eks små O-ringe der sider og holder uret tæt og disse små gummi-ringe og deres tæthed vil på et tidspunkt skulle skiftes grundet slid og ikke nødvendigvis selve akslen. Uh ha. Det har meget at gøre med tætheden. Jeg har set Omega seamasters totalt vandskadet ved dykning på 10 - 30 meters dykning og kronen ikke var skuet ind. En anden havde et Special edition Breitling for Bentley, som han vaskede bil med og oversprøjtede det og måske dybede ned i en spand. Uret var så vandskadet at det kostede over 15.000 kr. at lave det. Jeg mener Omegaurets rep. var på over 10.000 kr. Jeg har kun set vandskade når folk ikke har skruekronen skruet ind. Aldrig når den har været inde, men en gut var dog så uhedig at han tog sin Seadweeler i sauna og fik det vandskadet efterfølgende selv om skruekronen var inde. Dog er det sjælent at dykkerure tager skade af en tur i sauna. Men ofte når kronen ikke er skruet fast kan uret godt tåle regnvand. Løb tit med mit Tudor Tiger Chronograph hvor skruekronern var ude og brugt dem i regnvejr. Som Rolex AD Ragnar sagde betød det ikke noget. Bare ikke kom uret i direkte vand.
08-09-2018, 08:09 PM
Jeg husker engang jeg kom ud af (bruse)badet og opdagede til min store frygt at kronen ikke var skruet ind på mit Seamaster. Hurtigt røg uret ned i en pose med ris og så til urhandleren, som efter at have trykprøvet uret kunne fortælle det var vandtæt med kronen ude.
Har dog også prøvet at få fugt/dug på indersiden af mit maurice l. uden det havde været i kontakt med vand, men simpelhen fordi jeg en vinter havde cyklet med det, hvor den kolde vind ramte det. Åbenbart kan luften så falde sammen inde i uret, når det bliver udsat for så svingene temperatur...:-/ Sent from my iPhone using Tapatalk
09-09-2018, 03:37 PM
Mener jeg læste et sted inden jeg købte et,
At en Seamaster Chronograf kan bruges under vand. Så taler vi kvalitet ure så ville jeg ikke frygte At komme op ad vandet med kronen ude, dog ville jeg som sikkerhed lige gå forbi urmageren. Præcis som jeg tryk tester mine dykke ure (hvis jeg har nogle) hvert år, Hvorfor tage nogen chance når han nærmest tager nada for at udføre en. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|