Svar: 212
Tråde: 19
Modtaget Likes: 9 i 5 svar
Givet Likes: 8
Hvordan bliver plexi/akrylglas monteret i en urkasse i forhold til safir/mineralglas? Jeg tænker på lim osv.
Er det muligt at skifte fra det ene til det andet eller er der nogle tekniske forhold man skal tage højde for?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hejsan Jeppe
Jeg kender stort set kun Rolex. Man kan ikke bare skifte fra plexi- til safirglas - med fabrikslavede dele. Dog "konverterer" specielt amerikanere en masse ældre pleximodeller til safir ved at bruge "konverterings sæts" (made in China ?), man kan f. eks. købe fra eBay.
Noget jammerligt bras hvis eneste fordel er at uret ser ud umiddelbart som en sen 80´ne / tidligt 90´ne model med medfødt safirglas. (Hvad er den påståede fordel ? De her frankenwatches er absolut ikke vandtætte og den glas man får med konverteringsæts er ikke (altid) safir, men ofte mineralglas som ser herrens ud efter et kort stykke tid i bruget.
Der bruges ikke noget lim ved montering af Rolexglas; f. eks plexi bliver strammet med lynette mod urkassens kant. Alle moderne ure med safirglas har et system hvor glasset presses mod en pakning - lim blev vist brugt sidst med lommeurglas og ved montering af erstatningsglas i 30´ne - 50´ne billigere mærker.
Der er ikke, som sådant, nogle specielle fordele hvis man sammenligner (Rolex) plexi contra safirglas. Begge to har deres gode og de mindre gode sider... Smag og behag ville jeg sige.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 212
Tråde: 19
Modtaget Likes: 9 i 5 svar
Givet Likes: 8
Tak for svaret John.
Dvs rent hypotetisk kan godt skifte fra det ene til det andet?
Uret er ikke et Rolex, men et Steinhart jeg godt kunne tænke mig plexiglas på i stedet for safirglas.
•