Svar: 778
Tråde: 107
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er der nogen af jer, der kan be- eller afkræfte, at der mellem hornene på Bubble Diver'en sidder 2 springbars?
[url]"http://forums.watchuseek.com/f2/so-i-just-got-corum-bubble-86361.html" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/f2/so-i-ju ... 86361.html[/url]
Venligst
Rasmus
"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Givet Likes: 2
Ralle Skrev:Ja, jeg tænker, at det må være temmeligt begrænset, hvor mange Corum'er der bliver langet over disken om dagen...
Hvad synes du om mærket og urene, Faurschou?
Corum ure tager en stor kantstensafskrivning og er i øvrigt ikke nemme at sælge på brugtmarkedet.
Ser vi bort fra det økonomiske aspekt, da har Corum et vist potentiale, hvilket de i øvrigt har vist igennem tidens løb, jf. linket ovenfor. Herudover har de produceret et par andre spændende ure, f.eks. $ 20 'double eagle', hvilket var uret, der dannede grundlag for deres 'breakthrough' i den horologiske verden. Jeg kunne sagtens fristes til at købe et sådan eksemplar, da jeg synes godt om uret og idéen bag det.
Corum formår - ligesom Mads har beskrevet ovenfor - at levere et fornuftigt produkt. Jeg nærer dog tvivl, om de kan nå højt op i hierarkiet, især fsva. popularitet, uanset om J.C. Biver eller et andet kløgtigt hoved sad ved roret.
Er du faldet pladask (venskabeligt ment) for uret, da jeg vil opfordre dig til at lade det simre i et lille stykke tid og se om følelsen stadigvæk er der.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Er der nogen af jer, der kan be- eller afkræfte, at der mellem hornene på Bubble Diver'en sidder 2 springbars?
Ja da, Rasmus, bekræfte
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
TioMalo Skrev:Citat:Er der nogen af jer, der kan be- eller afkræfte, at der mellem hornene på Bubble Diver'en sidder 2 springbars?
Ja da, Rasmus, bekræfte
Vh. John
Men er det ikke mærkeligt med 2 springbars? Hvad gør man, hvis man gerne vil have en aftermarket-rem på?
Venligst
Rasmus
C.V. Jørgensen
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Mener at kunne huske at Tukjær var ved at købe nogle stykker for et par år siden. Ved ikke hvorfor det ikke blev til noget. Måske han har en kommentar til mærket? (Han er dog på ferie pt)
Men til den pris tror jeg at det er et godt køb, hvis du kan lide designet.
Og gensalgsværdien er jo lige meget når du ikke sælger dine ure :-) og skulle du sælge så tror jeg ikke at du taber på det :-)
Henrik
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
HG Skrev:Mener at kunne huske at Tukjær var ved at købe nogle stykker for et par år siden. Ved ikke hvorfor det ikke blev til noget. Måske han har en kommentar til mærket? (Han er dog på ferie pt)
Men til den pris tror jeg at det er et godt køb, hvis du kan lide designet.
Og gensalgsværdien er jo lige meget når du ikke sælger dine ure :-) og skulle du sælge så tror jeg ikke at du taber på det :-)
Henrik
Du husker helt korrekt! Jeg har nemlig fundet en gammel tråd på urforum.dk, hvor Tukjær var ved at købe et par af disse Bubble'r, men af en eller grund gjorde han det ikke....... Jeg håber rigtigt meget, at han på et tidspunkt entrerer denne tråd
Jeg er glad for at høre, Henrik, at du også synes, at 7500,- kr. er en fin pris
Venligst
Rasmus
C.V. Jørgensen
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
7.500 er stort set samme pris som et Sinn U1 som rigtig mange har. :-)
Corum er et af de mærker man ikke ser så meget og tør man prøve et anderledes ur SÅ go for it :-)
Fedt at nogle tør
Henrik
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
HG Skrev:7.500 er stort set samme pris som et Sinn U1 som rigtig mange har. :-)
Corum er et af de mærker man ikke ser så meget og tør man prøve et anderledes ur SÅ go for it :-)
Fedt at nogle tør
Henrik
Ja, de "sikre vindere" (inkl. Sinn U1) er super fede ure, men de er bare ikke specielle nok, synes jeg
Hvis nogle af jer har et bud på, hvordan man forholder sig til 2 springbars (i forhold til montering af aftermarket-remme), vil jeg ekstremt gerne høre fra jer
Indtil videre skal I alle have rigtigt mange tak for jeres inputs i denne tråd
Venligst
Rasmus
C.V. Jørgensen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg vil sige: "Det er noget bøvl"
Vh baun