Urmagerfaget i DK
Jeg har ofte gået og tænkt på hvordan urmagerfaget har det i Danmark.
Er urmagerne i tilbagegang ? Hvordan ser det ud med praktikpladser ? Og har de der bliver udlært noget at rive i.
Umiddelbart skulle man jo tro at der måtte være en masse butikker som står til overtagelse eller bliver de
bare stille og roligt lukket når ejerne ikke vil mere ???
Er der nogen som kender branchen og ved noget om det? Det kunne være spændende at læse om!!

İmage
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Kunne være interessant at høre, hvad Peter Halse, Lars og Ivan har at sige om emnet... De er jo alle urmagere.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at høre mere om.
Svar
KimT Skrev:Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at høre mere om.

Kunne det ikke være en ide at lave en artikel omkring dette emne og gå mere i dybden? Jeg ville finde det rigtig interessant i hvert fald :-)
Svar
Absolut - jeg skal prøve at "bore" lidt i det Icon_e_wink
Svar
Hej Kim.
Det er jo nok meget individuelt fra urmager til urmager, men et sted der nok kan komme med et nogenlunde neutralt svar burde være urmagerskolen, så jeg vil da foreslå at spørge dem, evt. køre hen på skolen og få et møde med en af lærerne, men ring og få en aftale først, så er jeg ret sikker på at de stiller op... Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Tanken er allerede tænkt. Og så er det jo også lige i mit nabolag Icon_e_wink

Sendt via TapaTalk
Svar
Hej Kim,

Fik du svar på dine spørgsmål? Jeg har gået og tænkt på denne tråd.

Nu kom der desværre ikke svar fra nogle af urmagerne her på siden, men de har måske ikke set tråden. :-)

/Mads
Svar
Jeg har skrevet til urmagerskolen og jeg fik en tilbagemelding om at de havde modtaget mailen og ville videresende den til den relevante person. Han/hun er dog ikke vendt tilbage endnu Icon_e_wink
Svar
Vi venter tålmodigt så Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)