Hjælp mig med at bruge 90-100K
Jeg er så priviligeret at jeg inden udgangen af året, har ydeligere 90-100K, som jeg kan smide efter et nyt ur - men hvilket? Pengene er frie likvider, det vil sige at jeg ikke står og skal bruge dem - og præcis derfor overvejer jeg at finde et ur som jeg selvfølgelig først og fremmest syntes er pisse fedt, men som måske også kan forrentes med et par procent p.a.

Normalt er jeg rigtig meget til Panerai, og derfor tænker jeg naturligt på nogle af de ikoniske referencer - og gerne en A serie. Det første jeg tænkte var fiddy, men det finder jeg nok desværre ikke til den pris - inkl. B&P. Derudover har jeg kigget på 360 og 00009, som jeg heller ikke kan nå til..

Hvilke andre af de ikoniske PAMs er en mulighed i dette prisleje.

Har også kigget på noget AP, men har haft flere ROC modeller og et par ROO, og det er alle ultra fede ure, men de sidder bare ret dårligt, på mine ret tynde håndled. Af samme grund er 47mm PAMs udelukket..

Så hjælp mig med nogle gode ideer :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Jeg havde personligt lige klemt ballerne sammen og fundet en 10-15k mere og købt et AP 15300OR Icon_cool Men det er også et ur jeg har i kikkerten og er måske lidt farvet deraf Icon_e_wink Ellers kunne jeg også være fristet af det nye 15202 som imo har en flottere skive end det gamle!

İmage

İmage

EDIT: kan se at de nye 15202 vist også kommer op og ligge omkring de 100K (måske lidt mere ... )
Simon Hedegaard
Svar
AP RO 15202 er ultrafedt. Det ville blive mit valg, hvis jeg nu ikke havde 50-65 kilo mere at rutte med til et Patek 5711 Icon_e_biggrin1

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Man skulle tro at der kunne blive råd til en sekundviser til den pris Icon_e_biggrin1

Spøg til side så synes jeg at det er mange penge for et ur uden komplikationer, ædelmetaller eller lignende. Det er muligt at der tales om samlerværdi og stigende priser, men spørgsmålet er hvorvidt der er realistisk indenfor ens egen levetid - jeg har svært ved at tro at der er plus på den konto indenfor de første 25 år ihvertfald?

Edit: Her tales selvfølgelig om 15202
Svar
JesperC Skrev:Jeg er så priviligeret at jeg inden udgangen af året, har ydeligere 90-100K, som jeg kan smide efter et nyt ur - men hvilket? Pengene er frie likvider, det vil sige at jeg ikke står og skal bruge dem - og præcis derfor overvejer jeg at finde et ur som jeg selvfølgelig først og fremmest syntes er pisse fedt, men som måske også kan forrentes med et par procent p.a.

Normalt er jeg rigtig meget til Panerai, og derfor tænker jeg naturligt på nogle af de ikoniske referencer - og gerne en A serie. Det første jeg tænkte var fiddy, men det finder jeg nok desværre ikke til den pris - inkl. B&P. Derudover har jeg kigget på 360 og 00009, som jeg heller ikke kan nå til..

Hvilke andre af de ikoniske PAMs er en mulighed i dette prisleje.

Har også kigget på noget AP, men har haft flere ROC modeller og et par ROO, og det er alle ultra fede ure, men de sidder bare ret dårligt, på mine ret tynde håndled. Af samme grund er 47mm PAMs udelukket..

Så hjælp mig med nogle gode ideer :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dejligt I-landsproblem! :)

Hvis 47 mm er udelukket, hvordan kan det så være du overvejede fiddy, som jo er 47! ;)
Jeg ville gå for den... Uden at blinke. Du kan med held finde den til omkring 100.
Snublede over en på paneristi til 90 den anden uge, men han solgte den på meget kort tid, så jeg nåede den ikke! :(

Ellers kig på 217 eller 4...
Måske 190 eller 232 kunne være spændende "anderledes" alternativer hvis du er til Radiomir.

Men hvis du er ude på at lave en investering, så køb 3-4 basemodeller og sælg dem om 2-3 år ;)

//Berg
Svar
Jeg ville nok passe lidt på med vintage Panerai pt. Priserne de sidste 6 mdr er dykket voldsomt som en følge af at flere og flere af de hardcore samlere er begyndt at vende mærket ryggen. Panerai er blevet hardcore kommercielt og er fløjtede ligeglad med kunderne. De sprøjter "limited" editions ud som er næsten ens med sidste års model, og i teorien har de faktisk kun to forskellige modeller (Lum og Rad) med 750 små variationer.

Denne lidt kolde skulder har sænket priserne meget på de tidligere meget hyppede modeller. Om de snart kommer op igen ved jeg ikke. Men det kunne selvfølgelig være en mulighed for et godt køb.

Dog er Panerai ikke mere et lille spændende "undergrundsmærke". De er blevet store og bevæger sig i retningen af mere haute horologie og væk fra de mere overkommeligt modeller.
Svar
Jeg ville også gå efter et AP 15202 eller et lignende Jumbo med cal. 2121. Det sidder langt bedre på mit spinkle håndled end både ROC og 15300. Det kan godt være det er meget "skrabet" mht komplikationer, men det ændrer ikke på at netop cal. 2121 af mange kendere anses som det fineste automatic kaliber på markedet. Alternativt 15300 i rødguld som Simon også nævner. Værkmæssigt ikke 100 % på niveau med 15202's 2121'er, men vel 90 % og stadig high-end.

Skal det være Panerai ville jeg gå efter noget A-serie. Enig i at mærket er gået i den mere kommercielle retning, og har mistet en del af de gl. hard-core Paneristis, men det gør nu ikke de gl. modeller helt uinteressante. Jeg er ret sikker på at mange af de nye Paneristis der er faldet for mærket de seneste par år pga. de nye modeller stille og roligt vil få interesse for de ældre A-C serie modeller fra første generation Richemont. Eneste ulempe på både disse samt Fiddy er ELENDIG value for money, og et værk der burde ligge i et 10 k ur Icon_rolleyes Så det skal være pga designet og historien man køber Panerai fra denne tid.

Andre spændende ure jeg personligt ville overveje skulle være noget a la JLC Amvox 5, VC Overseas Chrono, Blancpain FF, PP Aquanaut 5167.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Personligt ville jeg nok se mig om efter et Blancpain Fifty Fathoms, VC Overseas Chrono eller JLC Deep Sea Chronograph. Alternativt Glashütte Original.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Ralle Skrev:Personligt ville jeg nok se mig om efter et Blancpain Fifty Fathoms, VC Overseas Chrono eller JLC Deep Sea Chronograph. Alternativt Glashütte Original.

VC Overseas Chrono, synes jeg kunne være fedt - og noget som man ikke ser så ofte - brugt, tager de en stor afskrivning, så bestemt muligt at gøre en god deal.
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Glashütte Original Senator Navigator Perpetual Calendar eller JLC Amvox 5 Chrono.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)