High-end ?
A good debate we are having here Icon_e_wink Very intresting points made.It is not so well known that PP cases were made by another company for many years and that VC have had problems with the finish and quality of their watches in recent years.I think a lot of high end watches are in that catergory more because of their marketing politics than their watches.I think their are lots of brands who make high end watches.The big three is completely out of date in the watch world today.And lets keep one thing in our heads all brands make good and bad watches.And who the fuck needs a bad watch with a good finish Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Det tror jeg vi alle kan blive enig om (så fandt vi da noget at enes om Icon_e_wink )
ingen gider at eje et dårligt ur med god finish Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
.... men hvad er så et dårligt ur??? For mig, er det ure, der er for dyre i forhold til kvaliteten.... og her er det ikke kun kasse og lænke. For mig er værket det vigtigste, så mærker der sælges med eksempelvis ETA2824-værker (umodificerede) til 20000-40000 kr. er dårlige ure til prisen........ men glimrende ure i sig selv...
Svar
Det er nemlig det der er meget svært at sige hvad der er hvad og vi alle har heldigvis også vores egne forskellige referancer,
for mig er det et mix ur uret skal se godt ud og give mig en god følelse når jeg tager det på her spiller kassen og lænken helt sikkert ind,
men værket er også vigtig for mig der skal uret også leverer derfor nægter jeg også at give 10k+ for et ur med feks et ETA værk til måske 100 $ i.

Jeg mener faktisk det er at gøre grin med folk
men der er selvfølgelig også fordele som drftsikkerhed og lave rep og service omkost,
og så er man tilbage til hvad man personligt vægter højest.
Svar
Stensbjerg Skrev:Det er nemlig det der er meget svært at sige hvad der er hvad og vi alle har heldigvis også vores egne forskellige referancer,
for mig er det et mix ur uret skal se godt ud og give mig en god følelse når jeg tager det på her spiller kassen og lænken helt sikkert ind,
men værket er også vigtig for mig der skal uret også leverer derfor nægter jeg også at give 10k+ for et ur med feks et ETA værk til måske 100 $ i.

Jeg mener faktisk det er at gøre grin med folk
men der er selvfølgelig også fordele som drftsikkerhed og lave rep og service omkost,
og så er man tilbage til hvad man personligt vægter højest.
Oris bruger da ETA ?

"Gøre grin med folk" ligefrem Icon_e_biggrin
Svar
Yes Oris bruger ETA dette var også en af grundene til jeg solgte min CC jeg syntes stadigvæk Oris er fedt mærke
og der er også et par stykke af deres ure jeg stadigvæk godt kunne bruge,men jeg er ikke rigtig klar til at betale det som de står til.

Det er sat på spidsen det indrømmer jeg
men at lave en kasse/lænke i en god kvalitet behøver ikke være svært eller specielt dyrt som jeg ser det,disse dele masse produceres på fabrikker der ikke laver andet,dem sælger de så til mange mærker disse mærker sætter så feks ETA værker i og fortæller en god historie om lige netop deres helt specielle ur og så forlanger de en (syntes jeg) alt for høj pris for produktet.

Jeg mener bare ikke at hverken kassen,lænken,værket eller historien for den sags skyld kan retfærdig gøre nogle af de priser man ser,
så skal man jo så gøre op med sig selv hvor meget man mener mærket er værd.

Så ja jeg mener det på en måde er at gøre grin med folk
kejserens nye klæder om du vil Icon_e_wink

Jeg siger ikke der er noget galt i at købe og gå med disse ur hvis det er dem der virker for en
men vi snakker personlige betragtninger her og jeg belyser bare min,og hvorfor jeg har mistet lidt af interessen for disse ure/mærker
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)