Salg af ur uden papir
WatchThis.dk Skrev:Køber:
Sælger:
Dato:
Mærke:
Model:
Reference:
Årgang:

En kort beskrivelse af uret og den generelle stand samt evt. fejl, ridser eller mangler (herunder papirer).

Vil jeg umiddelbart sige Icon_e_wink

Og "stel nummer"

Drop mig lige en PB med prisen Icon_razz
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
smut ind til en urhandler og få lavet et ægthedsbevis og smid med i handlen - simpelt.
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Fed klokke. Hvad skal det koste?
Svar
Amehlbye Skrev:smut ind til en urhandler og få lavet et ægthedsbevis og smid med i handlen - simpelt.

Det ville jeg hellere end gerne, der findes bare ikke nogen urhandler der sælger Glashütte Original her i DK
Svar
Amehlbye Skrev:smut ind til en urhandler og få lavet et ægthedsbevis og smid med i handlen - simpelt.
Icon_+1
Svar
ultoman Skrev:

Det ville jeg hellere end gerne, der findes bare ikke nogen urhandler der sælger Glashütte Original her i DK

er sikker på andre også kan tjekke det - ved feks at [url]"http://www.franzj.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.franzj.com/[/url] gør det
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Hej,

Ved papir hvadf forstårs der egentlig ved dette?

Kvittering fra butikken da det blev køb, eller er det nok med et ægtheds certifikat.

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg fandt ud af at der i æsken til mit ur, nedenunder var en manual som på sidste side også havde:
- Certificate of authenticity
- Reference nr
- Salgs dato
- og under dealer stamp en underskrift.

Betyder det så at mit ur er med papir, eller kræver det også en kvittering for at dette er opfyldt.?

Ja undskyld, jeg føler mig som en total noob, (hvilket jeg i virkeligheden også er)

vh

Ulrik
Svar
Dit ur er med papirer Icon_e_wink
Svar
Jamen tillykke. Dit ur ER med papirer, dvs. med original certifikat hvor der nævnes købsdato, model, serienummer og evt. chronometercertificering - det bruger dog Glashütte Original ikke.
Sådant generelt; det er absolut ikke nødvendigt at finde en AD for et bestemt urmærke for at finde ud af autentifikation og reparationer mm. (ang. anskaffelse af reservedele for nogle eksklusive mærker kan dog blive en udfordring hvor brug af nettet kan være for meget stor hjælp).
Fedt ur. Et rigtigt klassisk dykkerur fra den absolut bedre ende af maskinparken, so to say.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Der er glasbagkasse i uret og enhver der bare har 5 gram ur-kendskab vil kunne spotte at værket er et originalt GO eller ej. Deres værker er meget karakteristiske og in-house. Så af flere årsager vil jeg karakterisere dit GO til at være i den meget lette ende af skalaen mht at spotte en original vs en kopi. Med andre ord det er et gedint lorte ur for kopisterne at kaste sig over Icon_hello En kommende køber der går efter et GO vil også vide hvad han skal kigge efter og ret let kunne se det er originalt.

Min pointe er blot at du ikke skal sætte himmel og jord i bevægelse for at få det verificeret frem mod et privat salg. 9 ud af 10 vil ikke have behov for dette alligevel. Slet ikke nu papirerne er med. Hvis det så efterspørges og er dealbreaker så sig til. Hvor bor du? Så kan vi hurtigt henvise til en urmager hvis det bliver aktuelt.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)