Man skal nok ikke kun danne sig en mening om Kristian ud fra et kort tv program, som med stor sandsynlighed er klippet sammen, så det kommer til at handle en del om penge og misundelse. Jeg vil kalde den en journalistisk drejning for at trække seere

Kristian har en stor passion for ure, og det handler ikke "blot" om at eje noget andre misunder ham, hvis man kender ham. Omvendt tror jeg da de fleste af os godt kan lide følelsen af at vores surt tjente penge brugt på de ure vi drømmer om også giver en vis anderkendelse fra andre samlere, selv om vi primært har købt dem for vores egen skyld. Jeg syntes ordet anderkendelse er mere sigende i denne sammenhæng end misundelse. Jeg er sikker på Baun du også godt kan lide den følelse til urtræf at andre beundrer din fine Omega samling?
Når det så er sagt handler det for mig heller ikke om værdien på urene men historien og passionen for hvorfor man valgte præcis den konkrete model. Hvordan man samler er for mig ikke så afgørende så længe hvert ur er købt og fundet med stor omtanke og overvejelser. Jeg syntes Ben Clymers samler-videoer er et super godt eksempel på at passionen og historien sagtens kan overskygger værdien. Jeg har et par gange været blandt samlere hvor økonomien ikke var en væsentligst faktor i urvalg, og det var fantastisk befriende for her handlede det 100 % om passionen for urene og ikke hvem der kunne flashe den dyreste samling.
Jeg vil koge det ned til følgende: Har en ur-ejer SELV behov for at fortælle om og fremhæve værdien af sit/sine ure, er det ikke købt med den rette passion men mere pga showoff effekten

Det er nu ALTID andre med færre midler eller indsigt i ure, der bringer prisen på banen er mine erfaringer
/Mads