H Moser & Cie
Hvad tænker I om H Moser & Cie. Er vi kvalitetsmæssigt i Vacheron, Lange & Söhne og Patek klassen?
Svar
Ud fra mit "netkendskab" til dem vil jeg sige JA til dit spørgsmål. Den lille fabrik i Schaffhausen laver 1200 ure om året. Alle med deres egne værker, hvoraf der er 6 forskellige. Firmaet blev overtaget af den tidligere CEO for AP, Georges-Henry Meyland 2012. Deres tekniske løsninger og finish er absolut topklasse. Dertil kommer et IMO fint klassisk, enkelt design.
JK
Svar
Enig med Jens Kristian her. Moser & Cie hører til blandt de små eksklusive og uafhængige brands der virkelig går op i horologien. De laver relativt simple modeller hvor finishen så til gengæld får max pas og er fuld på højde med de store.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Tak til JK og Mads.
Var også hvad jeg tænkte efter at have set deres værker. Men jeg er jo ikke ekspert.

Hvis man skulle finde på at hoppe på en Small Seconds 38,5 mm er det da noget der kan sælges igen. Eller bliver man gift med uret?
Svar
mojohe Skrev:Hvis man skulle finde på at hoppe på en Small Seconds 38,5 mm er det da noget der kan sælges igen. Eller bliver man gift med uret?

Her har Mads langt større erfaring end mig Icon_e_wink
Hvis man kan købe til den "rigtige" pris (og det kan man tilsyneladende p.t.), kan man nok også komme af med uret igen i udlandet. Det danske marked er næppe eventyrlystent nok til Moser.
JK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)