Så kom iWatch
Avantismo Skrev:Er Apple mand til fingerspidserne men det bliver et nej tak herfra.

Jeg tænker også på om man ville gå med det ?

Det ville jo betyde at man enten skulle gå med to ure eller undvære sine kære mekaniske ure.....skrækkelig tanke Icon_thinking
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg må også indrømme at selv om jeg er glad for "Æble ting", så er Apple Watch ikke noget for mig.
En af årsagerne er at batteri tiden er for kort, og man kan vel overleve uden at få målt temp. og puls m.v.

I princippet synes jeg Casio gør det bedre - det er i det mindste et ur, selvom det måler både højde og temp. samt meget andet.
Og batteri tiden er garanteret mange gange bedre end Apples "watch"

Faktisk er jeg ligefrem begyndt at overveje om Apple opfordrer til at deres brugere skal blive bøsser Icon_crazy
Er det meningen jeg skal til at gå rundt med en bøsse taske og spille smart, for at ha et sted at ha min telefon - ellers skal jeg da til at gå i meget løse bukser for at ha plads til en iPhone (ligegyldigt om det er 4,7" eller 5,5)

Eller skal jeg bare gå i jakkesæt hele tiden, for at kunne ha telefonen i jakke inderlommen.
Måske hønsene også kommer til at se pænere ud, når jeg fodrer dem i jakkesæt Icon_e_biggrin1

A er skut will med det hier - og slet ikke med uret
.... men jeg ender alligevel med at opgradere fra iPhone 5 til 6 (4,7) Icon_dizzy

Skiftet fra 4S til 5 var faktisk OK, men 4,7 synes jeg er max hvis man skal kunne have den i en lomme - og jeg tror faktisk det vil knibe.
/Anders
Lidt fattigere ... men meget rigere
Svar
Oplys mig lige, hvad er en bøsse taske?
Svar
Black Seal Skrev:Oplys mig lige, hvad er en bøsse taske?

En fiks taske man har hængende om skulderen - f.eks. Prada eller anden mærkevare taske - og som ikke har noget formål, andet end at se godt ud Icon_e_biggrin1
Det siges at mænd med løse håndled kan have en forkærlighed for den slags accesories
/Anders
Svar
Sådan en går jeg altid med - skulle bare vide hvad kasse jeg er kommet i.
Svar
Jeg er også Iphone mand, men forstår simpelthen ikke smart watch bølgen... Min tlf (i lommen) er fremtidens værktøj, men uret på mit håndled trækker på noget helt klassisk, mekanisk og peger mere bagud end fremad og sådan foretrækker jeg det. Kan dog sagtens se ideen at bruge et smartwatch i forbindelse med sport etc. men at skulle kigge på mine notifikationer hele tiden, ville få mig til at flippe Icon_twisted
På et eller andet tidspunkt (snart!) må der komme en modreaktion, hvor firstmovers enten slukker helt eller simpelthen lader tlf ligge derhjemme...?!
Mvh Ole

Seiko PMMM (skx171 MOD)
Magrette Moana Pacific Diver Pro All Black
Orient Pro Sat Diver 300m
Helson Sharkdiver 42 Black

Helson Sharkdiver 42 Brass
Svar
Er det ikke allerede sket? Altså at det er smart at være offline når man er hjemme eller på ferie?
Svar
Black Seal Skrev:Sådan en går jeg altid med - skulle bare vide hvad kasse jeg er kommet i.

Beklager hvis jeg har generet dig med min generalisering - det var ment som et sarkastisk udtryk for, hvorfor man nu skal til at have en taske for at have sin iPhone med sig. Og det er så det eneste formål med tasken.
Og en "Apple mand" kan jo kun have en designer taske Icon_e_wink

Jeg har nu også selv brugt en skulder taske - men det var dengang "i gamle, gamle dage" da jeg røg pipe. Og et eller andet sted skal piberensere, tobaksdåse® og ekstra piber jo være.
/Anders
Svar
Kristofferj Skrev:Er det ikke allerede sket? Altså at det er smart at være offline når man er hjemme eller på ferie?
Det ka du godt ha ret i, men derfra og så til at forlade hjemmet uden Tlf....??? (Må indrømme jeg gyser lidt ved tanken, må næsten være nemmere at holde op med at ryge??!)
Mvh Ole

Seiko PMMM (skx171 MOD)
Magrette Moana Pacific Diver Pro All Black
Orient Pro Sat Diver 300m
Helson Sharkdiver 42 Black

Helson Sharkdiver 42 Brass
Svar
Jo - jeg vil også mene det er "in" nu at være "off-line". Vise at man kan undvære internettet, efter at alle har skullet være på hele tiden.

Mange yngre bruger jo heller ikke Facebook mere til andet end at lave aftaler med vennerne. De lægger ikke mere deres liv på Facebook - det er kun de "gamle" der gør det i dag.
Hvis de endelig er online, så er det på twitter eller instagram med korte beskeder og opdateringer. Ikke daglige opdateinger på Facebook om at de nu har gjort dit eller dat.

Og mht. ure tror jeg faktisk vi i løbet af 2-5 år vil opleve at dykkerure heller ikke mere er in. Eller i hvertfald ikke så meget som de er i dag.
Ganske som med tøj moden.
Når det er spare tider, skal man vise man har råd - i overskuds tider, bliver det mere afdæmpet og man skal nu vise at man ikke behøver at vise at man har råd.

Den næste bølge for ure er derfor atter dressure. Diskrete enkle ure som ikke imponerer med størrelse eller funktioner. For man har råd til at vise at man ikke behøver at vise det Icon_e_wink

Jeg er dog ikke helt sikker på om Apple Watch følger den trend, for det er jo netop et ur der kræver at være online. Om ikke andet så med telefonen - og så er man jo ikke "off". Og så diskret er det jo heller ikke.
/Anders
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)