Auktionshuset på DR i aften
Tja både og hvis I spørger mig. Jeg mener IKKE aktionarius skal bruge tid på at præsentere varen på selve auktionen. Her skal den KUN sælges. Det er det man har eftersyn og kataloget til at få afklaret som køber. Der er jo heller ikke nogen der spontant går ind og byder på det Daytona som seriøst baserer deres bud på aktionarius beskrivelse. Skal alt beskrives i detaljer på selve auktionen bliver det alt for langsommeligt Icon_kedeligt Icon_sleep

Men er 100 % enig i at selve auktionen virker lidt amatøragtigt. Jeg er stor tilhænger af at det foregår i en uformel atmosfære, men det skal være professionelt og skarpt i retorikken. At BR-foklkene på tlf. så heller ikke er kniv skarpe i at multitaske gør ikke lettere for aktionarius Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det handler ikke om at skulle beskrive en masse ved varen ned til mindste detalje,
Men om at skabe en god stemning og vide hvad man kort og præcist skal fremhæve omkring varen,
for derved at hjælpe sælger til et godt salg.

Det er noget af det der er med til skabe en god auktionarius
Noget kan læres men meget af det ligger i at have et medfødt talent for at sælge.

Og det talent mener jeg ikke er til stede hos BR,
Uanset hvem der holder hammeren...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Det handler ikke om at skulle beskrive en masse ved varen ned til mindste detalje,
Men om at skabe en god stemning og vide hvad man kort og præcist skal fremhæve omkring varen,
for derved at hjælpe sælger til et godt salg.

Det er noget af det der er med til skabe en god auktionarius
Noget kan læres men meget af det ligger i at have et medfødt talent for at sælge.

Og det talent mener jeg ikke er til stede hos BR,
Uanset hvem der holder hammeren...

Ok så er vi enige mht beskrivelsen Icon_e_biggrin1 Jeg har ikke set auktionerne live, og været der under selve auktionerne, så om de har talent eller ej vil jeg ikke gøre mig klog på. TV kan være et manipulerende medie så farligt at danne mening ud fra et kort sammenklippet program.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)