Ægte keepere.....
CT-Watches.dk Skrev:Ure er en handelsvare.....
Du er jo også ur-handler Icon_e_wink
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Sociologen Skrev:Jeg vil aldrig oprigtigt kunne sige, at et ur er en keeper (i ordets ultimative forstand), hvis det besidder en økonomisk værdi, som jeg på tidspunkt kan blive nødt til at realisere for at bruge pengene på andre, mere væsentlige 'ting'.
+1
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Gid min frue ville forære mig et ur, men desværre har hun ikke interessen omend hun går med ur.

Ægte keepers er for mig, så billige ure, at de ikke giver værdi at bytte videre.

For mig er det lidt modsatrettede kræfter. Hvis jeg går meget med uret og det er dyrt,så har det en tendens til at være en keeper i en periode.
Hvis det er billigt og jeg ikke går meget med det, så giver det ingen mening at bytte det eller sælge.

Så, jeg tror, at en keeper for mig, er et ur, der kan bruges ofte og til mange formål og som ikke besidder en høj værdi.
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:Gid min frue ville forære mig et ur, men desværre har hun ikke interessen omend hun går med ur.

Ægte keepers er for mig, så billige ure, at de ikke giver værdi at bytte videre.

For mig er det lidt modsatrettede kræfter. Hvis jeg går meget med uret og det er dyrt,så har det en tendens til at være en keeper i en periode.
Hvis det er billigt og jeg ikke går meget med det, så giver det ingen mening at bytte det eller sælge.

Så, jeg tror, at en keeper for mig, er et ur, der kan bruges ofte og til mange formål og som ikke besidder en høj værdi.

Enig i det du skriver. Der er nok ikke meget værdi i et ur på 16 år ( Pingo'en ).

Og ellers må jeg nok give Claus ret, ure er en handelsvare Icon_e_smile men det lyder godt med ordet keeper Icon_e_wink
Svar
Jeg har et ur som jeg betragter som et keeper, og når jeg skriver "betragter" så er det baseret på at ingen kender jo dagen i morgen Icon_e_wink

Mit første ur som på en måde startede interessen er en gave fra min kone, og det er mit Certina DS Podium som desværre Ikke får al den opmærksomhed det burde, men har indtil nu været at betragte som en ægte keeper grundet ovennævnte omstændigheder Icon_e_wink
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Amehlbye Skrev:Ægte keepers er for mig, så billige ure, at de ikke giver værdi at bytte videre.

Giver meget god mening for mig.

Mit ældste ur og min måske keeper, vil hos mig være denne Seiko:
İmage

Uret er købt i 2009 fra nyt uden box og papirer, og har vel i dag en værdi på omkring de 1000-1200kr.. Samtidig med at det er blevet min keeper er det samtidig min beater, der er på til det grove arbejde. Uret er hos mig, da det ligesom ikke giver nogen mening at sælge det pga dets værdi, men jeg kan nu også godt lide klokken:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Jeg er selvfølgelig helt enig med Kenn (Sociologen) i at skulle der opstå omstændigheder der påvirker de fundamentale ting i livet, så er intet helligt og selvfølgelig ikke noget så ligegyldigt som et ur. Jeg forudsætter selvfølgelig at vi snakker "normale" omstændigheder Icon_e_wink Det jeg mener er at alle mine ure sagtens kunne ryge videre for et andet ur, eller også andre ting som ferie, en motorcykel eller lign. hvis det skulle være aktuelt. Men de ure Linda har givet mig, vil aldrig ryge videre med mindre vi snakker noget af det førstnævnte og jeg betragter dem ikke som en handelsvare. En teoretisk situation kunne være at jeg havde mulighed for at købe mit DRØMME-ur og det eneste jeg manglede var pengene fra LLD´et for at få enderne til at nå sammen. I sådan en situation ville det aldrig blive solgt, heller ikke selvom at et person ville betale mere for uret end det var værd (i penge) hvorimod handlede det om tag over hovedet eller mætte maver er det selvfølgelig noget HELT andet.
Svar
...og selvfølgelig tak for alle fødselsdagshilsnerne Icon_drinks
Svar
Jeg har forlængst fundet ud af at jeg ikke har keepere, dog har jeg et Seiko SKX007 som ikke besidder en større økonomisk værdi og som jeg bruger til ALT, uret bliver i min kasse, til det ikke vil mere og jeg skal ud og have mig et nyt SKX007 Icon_e_wink

İmage
Simon Hedegaard
Svar
I min verden er dette ur en ægte keeper.

İmage
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)