Interesant video fra thewatches.tv
Ret interessant video fra thewatches.tv med lidt om hvad der arbejdes på for tiden. Især det ene escapement som umiddelbart forlænger gangreserven med op til 6 gange lyder spændende.

[youtube]VdoorKat1e0[/youtube]
Svar
Det er virkelig "openSource" og spændende hvad der kommer ud af det, men i det hele taget er denne kanal på Youtube fyldt med masser af guf.

Et andet sjovt emne er COSC fra samme kanal, hvor man ser i tusindvis af ure eller værker blive testet.

[youtube]6AILVeQ5T6w[/youtube]
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hvor er det lige jeg har har set den teknik før Kim
Nåååååå jo nu husker jeg det.

[youtube]Yeudo1p2bbU[/youtube] Icon_mrgreen

Fællesnævneren er oscillator Icon_e_wink

Syntes din video Michael meget godt viser hvor mange penge der er i ur verden,
Men at de kalder sig uafhængige syntes jeg virker en smule hult.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Men har jeg misforstået noget (for så skal jeg da lige se videoen igen) for det der vises i videoen er da ikke baseret på samme system som Seiko. Benytter Seiko ikke det de kalder Tri-synchro regulator som bla. indeholder en quartz oscillator forsynet med energi (strøm) fra mekanikken som så styrer "farten" via en bremse, hvorimod det i videoen er 100% mekanisk lavet i silikone?

Og at kalde oscillatoren for fællesnævner holder vel ikke, så er et gammelt bornholmerur jo også det samme, da pendulet her vel også er en mekanisk oscillator i den simpleste form.

Det skal lige nævnes at det er bare lige som jeg husker det på rygraden, men jeg vil da lige læse op på det når jeg kommer hjem i aften Icon_e_smile
Svar
Som jeg ser det bruger begge systemer oscillator til at lade/styre energien med,
Men jeg kan være farvet. Icon_e_wink
Svar
Alt der laver modsatrettede bevægelser kan kaldes en oscillator, så det har rigtig mange mange ting tilfælles. Se en definition af en oscillator her [url]"http://da.m.wikipedia.org/wiki/Oscillator" onclick="window.open(this.href);return false;">http://da.m.wikipedia.org/wiki/Oscillator[/url]

Et klassisk escapement kan vel også betragtes som oscillerende, men jeg er ude i noget jeg ikke ved super meget om.
Svar
Heller ikke mig,
Jeg forstår bare at de vil op i svininger hvilke jeg mener kan give dem 2 ting.

Høj power reserve ( hvad spring drive har)
En rigtig flydende sekund viser ( hvad spring drive også har)

Generelt ser jeg det er som et udtryk for at de udmærket er klar over
at de ikke kan blive ved med at malke på historie og såkaldt håndværk,
de er nødt til at komme med noget "rigtigt" nyt.

Det der vises her ligner for mig en helt ny måde at tænkte det at drive et urværk på,
hvilke der jo ret beset ikke er ændret på siden starten, ihvertfald fra "swiss siden" Icon_e_wink
Svar
Helt enig i at nytænkning og innovation skal til, men der sker også en del for tiden synes jeg.
Svar
Sjovt jeg syntes de står lidt i stampe,
Og flere mærker kunne være som jeg ser det i fare for at lide "Saab døden"

Time Will Tell. Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)