Erfaring med Samnaun??
Hej,

De fleste har vel nok hørt om den lille by/kommune i Schweiz ved navn Samnaun, som er skatte og told fri. Besparelsen skulle efterhånden være ret mærkbar, men efter intens søgen på diverse urforums er det mig endnu ikke muligt at kunne finde priser, eller erfaring dernede fra.
Tanken slog mig da jeg er tæt på at realisere min drøm om et rigtigt ur, som jeg længe har kigget efter.

Indlægget kunne nok bare forkortes ned til; Kender i besparelsen på ure, kunne det være besparelsen værd at tag derned for et ur i 20-30k klassen, eller hvad vil et bedre alternativ være?

God aften
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Det bedste alternativ.

Køb i dk.
Eller inden for eu, du slipper jo ikke for moms ved at finde et momsfrit
Område i ce.
Den danske moms skal betales når du kommer hjem med uret.
Svar
Som nævnt vil der skulle betales små 30% oveni (told/moms) skulle du vælge at handle udenfor EU og min anbefaling er også altid at holde sig til lande der er med i unionen.
Svar
Hej

Jeg var i Samnaun for 4 år siden. Besparelsen på de modeller, som jeg kiggede på, var cirka 20-25%, så disse bliver jo ædt op af tolden.

Så med mindre du også er på jagt efter noget murmeldyrs saft, så er et besøg i Samnaun ikke så interesant.

Men det skal siges at der ikke manglede urforretninger.

Hilsen Chris
Svar
Tak for svarerene alle sammen.
Der bliver nok handler indenfor EU denne her gang så, selvom der godt nok er lidt tid til Icon_razz
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
jacobzimmer Skrev:......selvom der godt nok er lidt tid til Icon_razz

Det er altid godt med godt forarbejde/research Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)