10-01-2015, 05:07 PM
|
Er mærket på dit første ur stadigt dit yndlings?
|
|
10-01-2015, 05:35 PM
10-01-2015, 06:04 PM
Ditto her i hvert fald.
Mit JS Watch var mit første "rigtige" ur, og det er stadig det som betyder allermest for mig. Jeg går ikke så tit med det, men sparer lidt på det Jeg kigger faktisk stadig en del på JS, men må indrømme at jeg synes deres ure er blevet for dyre ift. hvad det reelt er for et produkt man får. Super lækre ure dog
JS Watch Islandus
Victorinox Alpnach Special Edition Panerai PAM 312 Oris Aquis Depth Gauge
10-01-2015, 06:40 PM
Sociologen Skrev:Jeg fattede ikke Panaerai, da jeg begyndte at købe mekaniske ure (de var prismæssige også for dyre for mig - dengang), og synes tillige, at de så forfærdelige ud. Nu er Panerai uden sammenligning mit favoritmærke. Intet andet mærke giver mig samme 'følelse'... Samme her. Synes de så forfærdelige ud! Nu elsker jeg dem If you ain't using it, you abusing it!
10-01-2015, 07:40 PM
Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund. Lang tid senere blev mit favoritmærke IWC, men der er da stadigvæk et par Omegaer i samlingen.
JK
10-01-2015, 07:48 PM
jk Skrev:Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund. Lang tid senere blev mit favoritmærke IWC, men der er da stadigvæk et par Omegaer i samlingen. Forklaring på det speedmaster ? If you ain't using it, you abusing it!
10-01-2015, 08:14 PM
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til begrebet " rigtige" ur?
Hvornår er det et "ikke rigtigt" ur? Findes det? Mit første mekaniske ur var et Fortis Flieger og det var, ligesom de mange øvrige quarts ure jeg havde haft, også et rigtigt ur! Mit første ur af bedre kvalitet, var et Rolex DateJust, købt hos PR mønter i Århus for næsten 16 år siden. Jeg har haft rigtig rigtig mange ure siden, mange mærker og modeller, mere end både to og tre gange af samme, men pudsigt nok aldrig et Fortis igen. Så nej, mit første ur mærke er ikke stadig mit yndlings mærke. Allan Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
10-01-2015, 08:38 PM
Tja, jeg tror at Rolex er mærket for mig...
Flirter lidt med tanken om et AP 15400 eller et Pam 389 for tiden; men det ender nok med et Rolex.... /SK
10-01-2015, 10:37 PM
jacobzimmer Skrev:jk Skrev:Mif første "dyre" ur var et Omega Speedmaster Mark IV. Det ligger på bunden af Svendborg Sund. Det var på kapsejladsen Fyn Rundt. Under en hidsig vende duel på vej ned mod Troense midt om natten sprang remmen. Formentlig fordi jeg lagde for mange kræfter på spilhåndtaget. Ærgeligt, men det er hvad der sker i kampens hede. JK
10-01-2015, 11:10 PM
Ja den var godt nok øv. Altid noget du ikke tager det så tungt
If you ain't using it, you abusing it!
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)