Zenith respirator
Hej Alle

Jeg har passivt fulgt længe med her og kigger dagligt på siderne. men mest for at finde inspiration til ure til mig selv. Men så var jeg hos min mor som havde 2 3 ure liggende hvor 2 af dem synes interessante og vil høre om nogle af jer ved noget om dem inkl værdien, da de begge var på vej på til at blive smidt ud(min mor har haft dem liggende i 20 år i en skuffe).

Det første er et Zenith Respirator (automatic 288000) tror jeg der står på det. Ligner et ur fra 70érne og har tilhørt min mormors mand. mangler kronen!

İmage

bagsiden er blank, fraset en kombination af bogstaver og tal, som vel er stelnummeret!

İmage

Det andet ur ved jeg min oldefar fik i 1950 efter han reddede en mand fra druknedøden på orlogsværftet. lænken er ikke original. og har derfor en del affektionsværdi, men har det en reel værdig Icon_e_wink Junghans og er mekanisk og går fint efter jeg har trukket det op!

İmage

baside med inskription

İmage

På forhånd tak!
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Hej mcbain og velkommen.

Jeg smider lige dit indlæg op i hovedforummet, da begge mærker ikke betragtes som micromærker Icon_e_wink
Tværtimod er Zenith et af de større mærker.

Og i hovedforummet vil flere også se tråden, hvilket øger chancen for at svar fra en som kan hjælpe dig med dine spørgsmål.
Svar
Zenith er bedst kendt for deres El Primero kronografværker, men ure som dit er bestemt ikke dumme. Der ligger nok et caliber 25xx PC i det. PC står for Perpetual Calendar, dvs automatik med dato. Tror jeg da.
Har selv et næsten mage til bare mere firkantet - lige en årgang eller to ældre. En tur hos en af "vintage urmagerne" og en læderrem på og jeg synes du har et cool sen 60'er / 70'er ur.

Det andet har om ikke andet så den meget væsentlige værdi, at det har en god historie! Det tæller!
Hvis du får Zenithen shinet op, så billeder! Også det andet for den sags skyld.
Mvh Jens
Svar
Jeg vil hel sikkert beholde Junghansen som utroligt nok virker efter 63 år uden service, da det har en personlig historie og som nævn med en læderrem og en servicering kan blive et fint dressur.

Hvilke vintage urmagere kan I anbefale? Er der nogle på fyn hvor jeg er flyttet til? Men ikke noget must og kan sagten kører over en af broerne!

På forhånd tak

Mikkel
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Ikke for at være uopdragen, men gentager lige spørgsmålet.

Findes der nogle vintage urmagere vest for storebælt?

Jeg kender dem i Kbh og kører gerne derind, men er flyttet til fyn og en tættere på ville være at fortrække Icon_razz
Svar
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.poulhalse.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.poulhalse.dk</a><!-- w --> i Horsens
Svar
Jeg kan kun sige, at jeg har fået god hjælp af Bruun i Odense.
Hils gerne fra mig.
/
Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)