Hjælp med inspiration til nyt ur
Hej alle på Itstime.dk

Jeg er så heldig at blive student om et par dage, og har fået penge til et ur af de gamle. Jeg har kigget lidt rundt omkring på diverse forumer for at finde inspiration til hvilket det skulle være. Det er 7.500 kr. ca. vi snakker om. Jeg ejer allerede et vintage Seamaster, og er utroligt glad for det, så har set mig lidt varm på Constellation modellerne nu. Men også nye ure som Hamiltons Thin-o-matic er også et jeg har kigget længe på.

Så jeg tænkte på, om i havde lyst til, at vise hvad i har købt for omkring samme beløb, eller hvad i ville vælge. Der er ikke nogle krav til urene, alle slags er velkommen, da det bare er til inspiration.

Tak på forhånd.

Guldbecb
Svar
Først tillykke med at du bliver student Icon_flag

Dernæst så spørger du hvad JEG ville købe/har købt, hvilket betyder du får bud udelukkende baseret på min smag. Ydermere så skriver du til OMKRING samme pris, hvilket gør at jeg nok strækker den lidt på nogle af urene Icon_e_wink Icon_flov De efterfølgende ure er alle ure jeg personligt synes rigtigt godt om.

Sinn U1
İmage

Sinn UTC 856
İmage

Longines Legend Diver (nok svær at finde til prisen, men set til 8,5k) Ikke mit billede, men snuppet fra nettet
İmage

Seiko Sumo (billigere end budget) Også billede snuppet fra nettet [url]"http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=21&t=3367" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.philippinewatchclub.org/foru ... =21&t=3367[/url]
İmage

De ovenstående ure er jo noget helt andet end de ure du selv nævner og nu du er inde på et Omega Constellation, så burde det ikke være et problem at finde et flot vintage i super stand med dit budget. Jeg er sikker på at enten "Baun" eller "TDN" (brugere herinde) vil kunne hjælpe dig med det. Under alle omstændigheder er det jo skønt at være på urjagt, så held og lykke med det Icon_e_biggrin1
Svar
Sinn UTC 856 og Longines er faktisk rigtig pæne. Har kigget lidt på Longines vintage ure da jeg købte mit Omega, men det kan være jeg skal have et kig på lidt flere modeller! Icon_e_wink Sinn er dog ikke et mærke jeg har hørt om, er der nogle der sælger dem i DK?
Svar
Sinn har ikke forhandlere i DK, men de holder til i Frankfurt og man kan købe online. Nu du nævner Longines, så er Legend Diver klart min favorit i prisklassen omkring 10k.
Svar
Ja okay, må lige give deres side et kig.

Det er rart at få øjnene op for andre mærker end bare de helt store. Har fået vist NOMOS af en ven, og de virker rigtig lækre, bare lige lidt over budgettet..
Svar
Sevenfriday, hvis man er til den slags Icon_razz
Svar
Sevenfridays er lige lidt for vildt for mig Icon_e_biggrin De minder meget om et Egard ur jeg så!

Men har fundet nogle modeller som Oris Arteiler, Baume Mercier Classima, Raymond Weil Maestro og forskellige Maurice Lacroix, som tiltaler mig ret meget!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)