Sekundviser står stille - Skagen Ancher
Hej Icon_e_smile
Jeg er ny i urverdenen og har købt mit første ur! Efter lidt søgen faldt valget på Skagen Ancher ([url]"http://www.skagen.com/us/en/men/products/watches/ancher-mens-leather-chronograph-watch-pdpskw6106p.html?referer=productlisting" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.skagen.com/us/en/men/product ... uctlisting[/url]).
Efter 3-4 dage begyndte urets sekundviser at stå stille hver gang uret bliver helt, og hvis jeg trykker på den øverste krone begynder sekundviseren at køre igen i en time og stopper igen. Dette finder jeg meget mærkeligt og har ikke rigtig forstand på, om uret er defekt eller skal justeres.
Håber på jeres kyndige hjælp!
På forhånd tak.
Svar
Hvilken viser tror du er sekundviseren?

Den store er stopuret/chronografen.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
En af de tre subdials skulle meget gerne være sekundviseren.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Der er 3 subdials:
1 for dato
1 for 30 sekund timer
1 for 30 minut timer
Det jeg tænker på er den store viser, altså sekundviseren der står stille!
Svar
For mig ville det give mest mening hvis at sekundviseren er i den subdial ved kl. 3? Den store sekundviser plejer at være til kronografen... Icon_e_smile
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Hvem ved hvad Skagen har fundet på.......
Svar
Tror jeg har lidt vanskeligheder ved at forklare mig teknisk korrekt! Icon_e_biggrin1
Du har helt ret, sekundviseren findes også ved den subdial ved kl 3!!
Kan du forklare mig hvad den store sekundviser til kronografen har af funktion? Er det meningen at den skal stoppe og ikke køre konstant?
Svar
Garanti Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
djdremel Skrev:Tror jeg har lidt vanskeligheder ved at forklare mig teknisk korrekt! Icon_e_biggrin1
Du har helt ret, sekundviseren findes også ved den subdial ved kl 3!!
Kan du forklare mig hvad den store sekundviser til kronografen har af funktion? Er det meningen at den skal stoppe og ikke køre konstant?
Ved en mekanisk kronograf plejer kronograf-sekundviseren af blive ved med at køre indtil den stoppes igen - men jeg ved ikke hvordan Skagen har implementeret kronografen i dit ur Icon_e_smile Medfølger der evt en manual? Ellers vil jeg råde dig til at kontakte forhandleren...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Den store sekundviser hører til kronografen. Den kører ikke uendeligt så vidt jeg ved. Har et gammelt Hugo Boss quartz chrono og den gør det samme mener jeg at kunne huske. Men som sagt så tjek manualen, det burde stå i der. Er ret sikker på der ikke er noget galt.
Mvh. Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)