Køb af ur over nettet.
Er nogen der har kendskab til et firma der hedder West Coast Time
Svar
??
Svar
Det lyder som et US - firma - så husk at sammenligne priserne efter du har betalt moms, porto og told på det hele sammenlagt ca. 30% oveni prisen.

/Jan
Svar
Jeg er lidt usikker med at handle over nettet, så derfor ville det være nyttigt om nogen havde handlet med dette firma.
Hvad udgør fragt og er der toldomkosninger.?
Svar
Fragt er vel 3-400 DKK for en forsikret forsendelse eller mere... Du skal forvente med en hurtig hovedregning at lægge 30% oveni prisen i told og moms - hvis internetbutikken ligger udenfor EU og JA alt bliver taget i tolden i dag - du slipper ikke...

Måske uret du leder efter kan findes lige så billigt i Europa somewhere (når du tager moms og tolden med i beregningen)...

Held og lykke med det - men hvis du (som du siger) er usikker på at handle over nettet så skulle du måske finde en anden måde at købe dit ur - det kan være dyre lærepenge at prøve alligevel - med mindre du finder en velrenomeret internetbutik i EU.

/Jan
Svar
Mikael Skrev:Er nogen der har kendskab til et firma der hedder West Coast Time
Han sælger div militærure, hovedsagligt O&W, og med alt jeg ved er han helt reel, har i alle fald eksisteret i masser af år. Han sælger også til "buy it now" over Ebay - og med priser under 500$ så paypal giver en vis sikkerhed. Jeg tror dog ikke du har nogen som helst grund til frygt. Told og moms vil normalt tilkomme fra USA, men det varierer fra forsendelse til forsendelse (selv om du har pligt til at fortælle det selv, så er det måske nok noget en del glemmer hvis varen bare er gået igennem)
Læs om O&W, og sikkert også lidt om WCT hvis det er det du kigger efter på http://www.watchuseek.com/forum_ollechwajs.htm
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Mikael Skrev:Er nogen der har kendskab til et firma der hedder West Coast Time
Han sælger div militærure, hovedsagligt O&W, og med alt jeg ved er han helt reel, har i alle fald eksisteret i masser af år. Han sælger også til "buy it now" over Ebay - og med priser under 500$ så paypal giver en vis sikkerhed. Jeg tror dog ikke du har nogen som helst grund til frygt. Told og moms vil normalt tilkomme fra USA, men det varierer fra forsendelse til forsendelse (selv om du har pligt til at fortælle det selv, så er det måske nok noget en del glemmer hvis varen bare er gået igennem)
Læs om O&W, og sikkert også lidt om WCT hvis det er det du kigger efter på http://www.watchuseek.com/forum_ollechwajs.htm

...at ejeren Howard Marks generelt anses for en fin og ærlig fyr, der dog har meget at lærer i forhold til skriftlig kommunikation. Hans svar opleves af nogle som abrupte, små uforskammede og ikke særlig kundevenlige, men som andre har sagt, så lever han af at sælge ure og ikke af at besvare e-mails.

jacob H
Svar
>>med priser under 500$ så paypal giver en vis sikkerhed. Jeg tror dog

PayPal's 500$'s "sikkerhed" dækker ikke smykker, og ikke hvis man er bosiddende uden for USA.

Mvh

Morgan
Svar
Jeg har købt ure af Westcoasttime/ Marx 2 gange, med første klasses service og kommunikation begge gange.
Ville uden at blinke handle der igen, Marx er snorlige Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)