Svar: 88
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvor tit skal kronen skiftes på et PP eller andet manuelt ur? Jeg synes at jeg har læst noget med hert andet år her på forummet men kan ikke finde det. Hvad koster en ny krone hos en aut. urmager?
Venlig hilsen K. Johansen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Men kroneskift hvert andet år må da være helt ude i skoven - det er da helt unødvendigt - man kan selv bedømme sliddet, og hvert andet år er et eller andet misforstået, eller også mangler jeg igen lige den urmager uddannelse? Jeg har da original kroner som er 40 år og abslolut ikke skal skiftes, men igen handler det som Morgan skriver om hvormeget man bruger det (trækker op)
Generelt er mit lille husråd, manuelle ure skal af armen når det trækkes op, det giver mindst skævt-træk i krone akslen og sikrest optræk. Tag det morgen eller aften når det alligvel er af armen, og betragt det som en hyggelig kontakt med uret - og lad så den krone sidde i MANGE ÅR
vh John
•
Svar: 88
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Til Morgan og Hannover
Tak for svarene og undskyld stavefejlene. Jeg var ellers god til dansk i gymnasiet. (student i 1976)
Venlig hilsen K.Johansen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Kristian Johansen Skrev:Til Morgan og Hannover
Tak for svarene og undskyld stavefejlene. Jeg var ellers god til dansk i gymnasiet. (student i 1976)
Venlig hilsen K.Johansen
Vi skriver/slår næsten alle fejl. Jeg ved ikke 100% om det er korrekt, men jeg tror det. Den ulogiske placering af bogstaverne på tastaturet kommer fra de mekaniske skrivemaskiner, og ved at kombinere tasterne man skriver på - på den måde man har gjort - med anslags tasterenes placering på "keyboarded" , så opnåede man, at man ikke fik slået to bogstaver op så hurtigt samtidigt, - at de to anslags-arme - ramte hinanden og sad fast - som de der har skrevet på skrivemaskine sikkert kender til.
Denne "ordning" af tastaturet, han man bevaret i computer tiden - med små ændringer fra sprog til sprog vilket også kan findes i almindelige gamle skrivemaskiner
Det sker for alle, og dette er nok ret "off topic"
•