Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Morgan Jones Skrev:Replika er lige så ulovligt om man skriver det i annoncen eller ej, men jeg er sikker på at ordensmagten har andet at lave end at gå efter kopi sælgere på qxl.

Det er et vigtigt point her fra Morgan - Replica er ikke noget man bare kan reklamere med og så slippe fra det. DET ER ULOVILIGT TOTALT ULOVLIGT AT SÆLGE TING SOM KOPI AF XXXX så at skrive det i teksten svarer til at skrive URET ER STJÅLET VED INDBRUD I LYNGBY og så tro den er god nok.
Hvem skulle dog betale designerne og teknikerne hos den der udvikler produktet, hvis det var sådan.at man bare kunne kopiere?
HOLD jer fra replica, de skader al udvikling og tjener kun til hurtig profit hos udbyderen. Og så har Morgan ret i at politiet herhjemme ikke har kræfter til at forfølge replica, det er et spørgsmål om moral, men på verdensplan bruges der masser af penge opat fange kopier, og der uddeles kæmpe straffe,bøder/fængsel. Jeg arbejder inden for mækning af beklædning, og jeg kan love at emnet tages seriøs i det forum
vh John
John
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
varemærke kopiering er en betinget offentligt påtalt sagskategori, det betyder, at der fra opretshavers side skal indgives en anmeldelse, hvoraf det fremgår at de kræver gerningsmanden straffet og at de har et erstatningskrav. Da det er grænsende til umuligt at få straffet en ukendt producent i Kina med en anmeldelse fra Danmark, vælger ingen at anmelde, og en omfattende efterforskning i Kina fra Danmark ville da heller ikke stå i forhold til en forventet straf, det hedder procesøkonomi.....
så ingen anmeldelse ingen sag, og 3. part kan ikke anmelde på producentens vegne og politiet må/kan ikke indlede en efterforskning af egen drift....
Skat har dog deres metoder, og det er en en helt anden ikke politimæssig sag.
Mikael
•
Svar: 277
Tråde: 46
Hvis man skal tro de forskellige medier og dokumentarprogrammer er det gudskelov noget tolderne går ekstremt meget op i, og der skulle blive konfiskeret utrolig mange kopivarer hvert år.
I de dokumentarprogrammer fanger de det ene falske golfsæt og parti taske efterligner efter det andet. Om det også er sådan i virkeligheden kan jeg ikke udtale mig om.
Desværre er fake ure sikkert noget af det nemmeste for hjemvendte turister at have med på armen og sikkert også at få tilsendt og det ses af diverse auktionssider/handelssteder.
Havde en lang snak med en fra Lauritz forleden om at de skulle tage "fakes" mere alvorligt hvis de ville have et lødigt marked for brugte ure + beskrev hvordan både jeg selv og mange herindefra har forsøgt at kontakte dem uden held når der var noget fake på auktion. Dette er et problem de virkelig ønsker at gøre noget ved. Desuden gjorde jeg også opmærksom på de nogen gange useriøse start/vurderings priser.
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
er langt mere omfattende end "bare" golfudstyr, ure, tøj og tasker. Vi snakker bla. om reservedele lige fra flydele til danfoss termostater. fortjenesterne er så høje i forhold til straf, at det er en langt bedre forretning for organiserede krimi-netværk end narkohandel....
Så vi kommer til at mærke langt mere til det, end vi aner og kan se med det blotte øje...
Mikael
•