Ny bruger søger råd
Hej Alle,

Jeg er ny bruger på siden her, og forholdsvis ny ur-interesseret.

Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber at få lidt hjælp til fra de mere erfarne ur-freaks.

1. Vil gerne købe et "ordentligt" ur, og vil ofre omkring ca. 15.000 - 25.000. Hvad kan anbefales? Min foretrukne stil er A.Lange & Sohne, Brequet, IWC osv. Ved godt at nogle af de mærker er for dyre, men noget i den stil.

2. Jeg er forelsket i A.Lange & Sohne's Lange 1. Hvis man gør sig umage og får fat i penge til sådan et ur (nyt), hvordan holder det i værdi i årene fremover? Kan man bruge det som investering, og samtidig nyde det dagligt?

Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe en "ny" og ser frem til jeres svar.
I mellemtiden vil jeg kigge lidt på de tidligere indlæg og søge lidt inspiration.

pft.
ll1968
Svar
ll1968 Skrev:1. Vil gerne købe et "ordentligt" ur, og vil ofre omkring ca. 15.000 - 25.000. Hvad kan anbefales? Min foretrukne stil er A.Lange & Sohne, Brequet, IWC osv. Ved godt at nogle af de mærker er for dyre, men noget i den stil.

2. Jeg er forelsket i A.Lange & Sohne's Lange 1. Hvis man gør sig umage og får fat i penge til sådan et ur (nyt), hvordan holder det i værdi i årene fremover? Kan man bruge det som investering, og samtidig nyde det dagligt?

1. IWC kan godt lade sig gøre i det pris-interval.

2. a.) Det vil falde kraftigt hvis du køber nyt til fuld listepris. b.) Nej. "Nyt ur" og "dagligt brug" hænger ikke sammen med ordet "investering".

Mit råd. Hvis du ikke ligefrem vil være ursamler, så køb et ur du kan lide og har råd til at eje også selvom der kommer et par ridser.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)