Nogen der kender noget info på denne AP - Mads ? :-)
Hej Svende Icon_e_biggrin

Jeg har haft dette AP billede liggende på min com. længe. og synes egentlig ikke, at den er så grim Icon_e_wink

İmage

Nogen der kender priser, antal prod., str., kaliber osv.?

Jeg har været på rundt på alle de store AP forums, men synes ikke, at jeg kan finde noget info der.

Hvilken AP er din favorit? Jeg synes selv, at Dual Time er super lækker. Dern mangler bare en sek. viser.

İmage
Med venlig hilsen

Christian
Svar
De ser sgu lidt mærkelige ud. De mangler ligesom de sekskantede skruer på lynetten (hvilket jo er en del af fidusen bag vandtætheden og stødsikringen af Royal Oak modellerne). Og tilmed drejelig lynette a la Rolex.

Jeg er heller ikke stødt på modellen (selvom jeg lige har spenderet nogle minutter på Royal Oak Club).

Din overskrift sender ligesom spørgsmålet i en relativ specifik retning!

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg er ikke helt sikkert men tror nok at de er nogle prototype modeller som AP kommer ikke til at sælge dem.

p.s. AP Dualtime er super lækkert, ved ikke hvorfor VC overseas dualtime som har den samme kaliber har sgu en second hand

İmage
Svar
GTwatch Skrev:De ser sgu lidt mærkelige ud. De mangler ligesom de sekskantede skruer på lynetten (hvilket jo er en del af fidusen bag vandtætheden og stødsikringen af Royal Oak modellerne). Og tilmed drejelig lynette a la Rolex.

Jeg er heller ikke stødt på modellen (selvom jeg lige har spenderet nogle minutter på Royal Oak Club).

Din overskrift sender ligesom spørgsmålet i en relativ specifik retning!

# Stefan

Ja, det kan godt være, at du har ret, at fidusen forsvinder lidt når de sekskantede skruer ikke er der.

Jeg har også været en inde på Royal Oak Club, og har været alle billederne igennem - uden held.

"Din overskrift sender ligesom spørgsmålet i en relativ specifik retning!"

Det var nu ikke for kun at spørge Mads. Han er bare ofte den person der er først på pletten, når det gælder AP.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
I know - jeg har løbet Mads meget på dørene de seneste uger. Den mand ved alt!

Og derfor er der en 15300ST med hvid skive på vej til undertegnede Icon_e_biggrin

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
I know - jeg har løbet Mads meget på dørene de seneste uger. Den mand ved alt!

Og derfor er der en 15300ST med hvid skive på vej til undertegnede Icon_e_biggrin

# Stefan
Svar
Den er også super flot med hvid skive Icon_e_biggrin

Husk billeder..
Med venlig hilsen

Christian
Svar
GTwatch Skrev:I know - jeg har løbet Mads meget på dørene de seneste uger. Den mand ved alt!

# Stefan

Hvor har du købt den?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Christian hvor har du billedet fra? Der er tale om prototype modeller som aldrig har været i produktion. De kan ses på APs eget lille museum som er tilknyttet fabrikken. Du har sikkert set det i en beskrivelse af en rundtur hos AP på enten timezone eller thepurists?

Det nye AP Dual time samt VCs Overseas Dual time er begge baseret på JLC 889/2 ebauchen. Værket findes også i en række JLC modeller, så som Geographic. Der er dog små forskelle i de tre modeller men grundlæggende er værket det samme. Jeg syntes VC´en er lidt forvirret og uharmonisk og kan langt bedre lide AP´en. Den manglende sekundviser giver den en knap så forvirrende skive. Desuden er den ekstra krone på VC´en ikke specielt køn i mine øjne.

Mit ynglings AP er og bliver første generation af RO Jumbo´en ref. 5402. Det er det oprindelige Royal Oak og bare smukt, klassisk og har et super værk. Jeg kan bedre lide skivedesignet på de gl. medsmalle visere og timemarkeringer samt cloude de Paris med små tern mod de store på den seneste model ref. 15202.

Stefan dit nye 15300 er også et super lækkert ur og her er der ikke gået på kompromis med noget. Skal uret være nyt er det absolut det bedste valg i APs program nu. Smæk for skillingerne selv om uret koster omkring 70-75 k. Du bliver ikke skuffet. Det garanterer jeg...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Christian hvor har du billedet fra? Der er tale om prototype modeller som aldrig har været i produktion. De kan ses på APs eget lille museum som er tilknyttet fabrikken. Du har sikkert set det i en beskrivelse af en rundtur hos AP på enten timezone eller thepurists?

Det nye AP Dual time samt VCs Overseas Dual time er begge baseret på JLC 889/2 ebauchen. Værket findes også i en række JLC modeller, så som Geographic. Der er dog små forskelle i de tre modeller men grundlæggende er værket det samme. Jeg syntes VC´en er lidt forvirret og uharmonisk og kan langt bedre lide AP´en. Den manglende sekundviser giver den en knap så forvirrende skive. Desuden er den ekstra krone på VC´en ikke specielt køn i mine øjne.

Mit ynglings AP er og bliver første generation af RO Jumbo´en ref. 5402. Det er det oprindelige Royal Oak og bare smukt, klassisk og har et super værk. Jeg kan bedre lide skivedesignet på de gl. medsmalle visere og timemarkeringer samt cloude de Paris med små tern mod de store på den seneste model ref. 15202.

Stefan dit nye 15300 er også et super lækkert ur og her er der ikke gået på kompromis med noget. Skal uret være nyt er det absolut det bedste valg i APs program nu. Smæk for skillingerne selv om uret koster omkring 70-75 k. Du bliver ikke skuffet. Det garanterer jeg...

/Mads

Jeg mener, at jeg fandt billede på thepurists for omkring 1 år siden. Det er også den eneste billede, som jeg har set af denne model.

Mads du skulle vel ikke have et billede af 5402 og 15300 ved siden af hinanden?

Evt. også et billede af en 15300 og en 16610 fra siden, så jeg derved bedre kan se højde forskellen? Så vidt jeg husker så er 15300 9 mm.?
Med venlig hilsen

Christian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)