Ja lidt - men forhåbentligt stopper det ikke andre i at gøre det bedre
222 er en valjoux 22 med flyback og 230 en 23 med flyback - og dermed samme forskelle som de to har mener jeg
220 (og 220 og 22) er 14" - 230 (og jeg mener også der findes nogle som gik under 233 og 235) - samt naturligivs 23 er 13"
Ofte vil de 22 baserede være med incablock stødsikring i de versioner med 3 cifre, men det findes vist uden - ligesom 22 (to sifret) oftest er det.
23 er næsten altid med incablock og det er de afledte kalibre vist også altid med.
Generelt er det oftest rhodium belagte værker med monometal balance og i alle fald for 23 versioner med brequet spriral, som også ofte vil være i de 22 værker med 3 sifre.
Gangreserven mener jeg er lidt større for 23 modellerne med 46 timer hvor 22 modellerne har 40 timer
Det var værker med - i tiden - stor precision.
Alle naturligvis håndoptræk, og de tre sifrede 220 til 235 blev ofte anvendt i militærure - flyure omkring 60 erne i henhold til specifikationskrav fra Franske og Tyske luftvåben, ex i Heuer Bundeswehr
Den oprindelige vits med flybacken i det sammenhæng mener jeg var at bomberen eller piloten skulle kunne starte stopuret - smide bomben på et bestemt punkt - ex 30 sek og der resette med flyback så det omgående uden flere tryk var igang med næste måling
Også til flybacken er jeg da intereseret i at høre hvad andre mener om anvendelsen - f.eks omgangstider i en bil på banen - men der var to stop visere i rattrapande jo bedre.
Besværligt forklaret - men sådan kom det ud gennem fingrene desværre

vh