Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Der går nok lidt tid, inden det næste ur, for jeg har lige købt en guitar, jeg har haft kig på i en del ar: Gibson Les Paul DC. Man ser den ikke så ofte, men pludselig var der en til en fornuftig pris. Nu skal jeg bare finde nogen, der kan repareret min gamle Gibson Explore forstærker fra 1960.
Med venlig hilsen
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tillykke med den.
Er det ikke den model der er BB Kings foretrukne, og som han har navngivet "Lucile"?
•
Tak. BB King's Lucile er så vidt jeg husker ien halvakustisk. DC'en er en solid body, og kom først frem i 98. Man kunne kalde den en Les Paul light
Med venlig hilsen
•
Svar: 56
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hej
DC'er fandtes også i perioden 1958-1960. I mange år var det bare andre der lavede DC'ere. I 1998 begyndte Gibson igen.
BB King spiller i øjeblikket på Gibson ES-335, som er en semi-hollow body (halvakustisk).
Har du anskaffe DC'eren fra ny? Og kan Aage ikke reparere din Gibson Explore?
•
Jeg var ikke klar over, at DC'en også blev laver i 58-60. SÅ er modellen jo næsten jævnaldrene med min forstærker, selvom det eksemplar, ejg har købt, er nyt. Aage kan sandsynligvis godt reparere min forstærker, men jeg vil lige checke med Guitar Lounge, om de har en god kontakt. Egentlig var det min mening, at bytte forstærkeren med guitaren, men da jeg fandt ud af, at forstærkeren stort set er født samme dag som jeg selv er, blev jeg ening med mig selv om t beholde forstærkeren og køre guitaren. Så jeg skal lige forklare min kone, at istedet for at bytte forstærkeren, skal der nu spyttes penge ud ikke bare på guitaren, men også på en reperation af forstærkeren
Med vnelg hilsen
•
Har hørt meget godt om dette sted på Borups Alle. En bekendt der er proff. musiker og guitar samler bruger ham meget.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hvis din forstærker er fra 58-60 så er vel en rørforstærker og så skal de da garanteret skiftes, men det koster - trods alt - ikke en herregård - og en sådan forstrærker er jo ren vintage og giver dermed også den super vintage guitarlyd
•
Såeedy, er ham på Borups alle en du kan skaffe en adresse på? Aage er på mange måder en fin forretning, men jeg kunne godt tænke mig en, der havde lidt veneration for gamle forstærkere.
Det er ganske rigtigt en rørforstærker med en ret god lyd. Desværre er det nok ikke kun rørene, der skal skiftes. Jeg har ikke brugt den i mange år, men den virkede inden jeg stillede den væk. Da jeg tog den frem forleden kunne den ikke længere tænde. Der er fra 1960, højtaleren produceret i uge 52, 1959. Den model af explore blev produceret 60 og 61. Den har aldrig været udsat for det hårde liv på landevejen, så den er faktisk i meget fin stand. Den har en ret primitiv tremolo indbygget, en effekt der er mere sjov end egentlig anvendelig, men det er jo en del af charmen ved sådan en gammel sag.
Med venlig hilsen
•
Hej Lars
Som du kan se i overskriften på mit sidste indlæg;
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.basslab.dk">www.basslab.dk</a><!-- w -->
Der er et link fra hjemmesiden her;
[url]"http://www.basslab.com/About_us/Map/map.php#top">http://www.basslab.com/About_us/Map/map.php#top[/url]
Har selv brugt aage en del gange, syntes at det nogen gange bliver lidt for stort og du nemt drukner i mængden. De har gode tilbud til skoler mv. hvor jeg har købt en del hos dem til gengæld.
•
Ups. Jeg havde ikke set overskriften, sorry. Betjeingen hos Aage kan være fremragende, men den kan, som du siger, også være noget overfladisk.
Med venlig hilsen
•
|