Hvordan er kvaliteten på INVICTA ure ?
Har hørt meget om Invicta. Men hvilken kvalitet befinder de sig i.

Er det noget værd til prisen. Denne model ser spændende ud. Gode specs

[url]"http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=516252736">http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=516252736[/url]
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Samme værk Eta 2824-2 som sad i den DS first du var inde på i en anden tråd når den ikke lige var quarts Icon_e_smile

Et udemærket værk - uhyre brugt - ikke den store finish - men holdbart er det

Pænt ur - men jeg synes over 6000 kr er højt for et invicata med 2824 værk - absolut højt

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Et Amerikansk ur du kan finde stort set i alle urbutikker og outlets i USA.

Ikke et ur du skal forvente holder pengene.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Der er tale om en kvalitet, hvor selv Rolex og Omega-ejere bliver stærkt overraskede!

Er det positivt- eller negativt overraskede?
Svar
hannover_dk Skrev:Samme værk Eta 2824-2 som sad i den DS first du var inde på i en anden tråd når den ikke lige var quarts Icon_e_smile

Et udemærket værk - uhyre brugt - ikke den store finish - men holdbart er det

Pænt ur - men jeg synes over 6000 kr er højt for et invicata med 2824 værk - absolut højt

vh John

Hej John

Nu er der sat en køb nu pris til 2000,-. Det fortæller vel også en del at det er vildt sindsygt prissat vejledende.
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Jesper B Skrev:Der er tale om en kvalitet, hvor selv Rolex og Omega-ejere bliver stærkt overraskede!

Er det positivt- eller negativt overraskede?
Jamen lidt i forsvar går jeg vel, selvom det ikke er mig der vil have det.
Selvsagt er det ikke Rolex eller Omega kvalitet, men jo heller ikke deres pris. Jeg holder fast i at 6000 er for dyrt med den standard ETA, men omvendt - Jeg har en del dyre og gode ure mærket + 200 til dykning, men jeg ville aldrig komme nærmere det dybe vand end en lunken vandhane med dem.
Derfor har jeg 3 dykkerure (så kan ungerne lie tage hvis de er på besøg og vil med i vandet) af et eller andet ligegydligt mærke med den samme standard ETA i sig og mærket til 500 meter - OG jeg har da haft dem i 6 år - og de går alle 3 helt upåklageligt, og mit kendskab til 2814-2 siger mig enda at det udemærket kan serviceres og evt helt skiftes - og jeg har ure baseret på den kaliber som jo oprindeligt er Eternas - og de har 40 år eller mere på bagen og starter ligeså snart kronen bliver vredet -
Vi mekanik mennesker skal være glade for Eterna skabte noget der kunne danne basis for denne og også de flottere ETA maskiner, der så igen kan få finish og forbedringer af mange. De billige mekaniske ure er en af forudsætningerne for at unge ikke springer direkte til quarts, men har en overgangs platform

SÅ: JO selv Rolex ejere kan givet blive overrasket over hvor godt ure med 2814 kan gå - men de kunne som også overraskes over hvor meget de har betalt for deres Rolex i form af gebyr for navnet (så rolig nu Rolex ejere, jeg køber sikkert selv en snart - skal lige modnes og høre ungernes mening) -

I dette tilfælde jeg ville hellere have samme værk i Certina og spare penge. Invictaen er for dyr her, alt for dyr kan vi give som "service meddelelse til ham der startede tråden og nu skal læse sig gennem alle mine ord (ved i hvad det gør ved en mand at være strandet i en lounge i München lufthavn i 4 timer - han bare skriver og skriver og skriver - aber doch).

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det var udmærket kvalitet for 70 år siden. Icon_e_smile

İmage

ovenikøbet kronometer
Svar
Hvor godt at se dig aktiv her Laszlo - du er jo faktisk blandt de som ved noget om værker, specielt vel egentligt lommeure hvis jeg har tydet dig ret.

Fint billede, og ja de kørte knagme den gang ETA eller Eterna som var udgangpunktet, men er du ikke enig i at faktisk gør de det stadigt, bare lidt undervurderet af alle "os" der ved bedre?
Selvfølgeligt er det ikke højere horologi, men tik tak - de går knagme og bliver oftest ved i ?? år

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Til 2.000 kr. er det et ok køb. Jeg vil mene det er fair uden at være et røverkøb til den pris. Du får et ganske udmærket værk som der allerede er skrevet meget om i DS-tråden. De to værker er 100 % identiske. MEN selve uret har slet ikke samme finish som Certina DS first 200 m dykkermodellen. Tjek den artikel jeg har skrevet omkring mekaniske ure til under 3-4.000 kr. og du vil se tydelig forskel i finishen til DS fordel.

[url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297[/url]

Invicta´en har en finish som ure i 1.000-2.000 kr. klassen der bærer præg af "runde kanter". Typisk for denne prisklasse at der ikke er kælet for detaljer.

Dette Invicta er bestemt ikke 6.000 kr. værd, hvis det er den vejl. pris. Desuden er beskrivelsen da alle tiders joke Icon_e_biggrin Der er da tale om den værste gang salgsgas. Kirugisk stål, forgyldte værk, lavere pris end normalt, kult-status ect... My ass Icon_e_confused Uret er ikke bedre end andre i 2-3.000 kr. klassen og finish og kvalitet er bestemt ikke imponerende. Jeg er både Rolex og Omega-ejer og ja jeg er overrasket. Men kun negativt over sælgers beskrivelsen Icon_e_wink Men hans billeder er derimod ganske gode og man har mulighed for at vurdere kvaliteten. Så det er da super.

Et par sjove beskrivelser:

Hærdet antireflexbehandlet buet mineralglas.

Kirurgisk rustfrit stål overalt.

Super lækker lænke i kirurgisk rustfri stål i kraftig kvalitet.

Drejelig lynette i kirurgisk rustfri stål.

Bagplade m. ”vindue” i hærdet mineralglas, så man kan se det flotte forgyldte schweizer-urværk

...og i en helt unik kvalitet.

Man får med andre ord et heltfantastisk lækkert, sporty og robust ur med ægte schweizer-værk og til enmeget lavere pris end normalt for ure af denne kvalitet.

Invictahar opnået kult-status på grund af den ekstremt høje kvalitet og lave pris.
Derer tale om en kvalitet, hvor selv Rolex og Omega - ejere bliver stærkt overraskede!!
Svar
Helt enig i at det er en ren gang reklamegas i teksten på annoncen, men omvendt nok ikke noget der er egentligt løgn - Stål (kirugisk) - bagplade med "vidue" osv og man må nok give sælgere lidt frihed så længe der ikke står direkte løgn. At vi så kan se lige gennem det fordi vi kender Invicta er så heldigvis også klart, og DSFIRST som startede tråden har nok nu fattet - hvad vi alle har skrivet - citerer mig selv
Invictaen er for dyr her, alt for dyr kan vi give som "service meddelelse til ham der startede tråden
DS kan jo lige fortælle os hvad han ender med at købe Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)