Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
I mit forsøg på at finde iwc classic pilot chronograph billigere på nettet, fald jeg over <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timephilosophy.com">www.timephilosophy.com</a><!-- w -->. Er der nogen der har erfaringer med dem?
De holder til i singapore og lovede mig pr. mail, at de kunne hjælpe mig med tolden ved at: "declare the watch at US$500 and as a pre-owned. You only need to pay custom duties based on this value."
Er der nogen der har erfaringer med denne form for elternativ told-omgåelse?
Vh
Thomas
•
Svar: 777
Tråde: 45
Toldere kender alle disse tricks forfra og bagfra.
Du KAN slippe afsted med det, men regn ikke med det.
Jens-Kristian
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Der findes masser af told omgåelser - sendt som gave - som brugt - som vareprøve, som billigt et eller andet - og i nogen fald går det vel, men i mange andre gør det absolut ikke.
Told har ret til at kigge i alle pakker, og hvis det skulle være bevids forkert deklareret, så kan der givet vist blive tale om en hel omvurdering af told - eller uret kan måske ryge retur. Jeg tvivler på de har tæt nok samarbejde med Singapore til at de kan få dem retsforfulgt dernede, selvom Singapore givet har alvorlige straframmer
Er det et nyt ur, så er risikoen for at blive opdaget hvis det er deklareret som brugt - det kan tolderne sagtens se.
Og kassen? Brugsvejledningen - certifikatet ?? skal det så sendes separat senere, og hvad hvis det bliver taget i tolden? Du havde lige bestlit en ny kasse med certifikat og det hele? Nej jeg synes risikoen er for stor - og de sender vel ikke før du har betalt.
Og skal det forsikres - lidt svært at deklarere det 500 $ og så tegne forsikring for ex 5000 $ (kan gøres i nogen fald, men risikabelt)
Regn med at der er alvorlig risiko for at prisen på uret bliver fragten + ca 28-30% + told gebyr (vel noget med 100 kr extra?) ud over det du skal give for selve uret - og vælg ikke løsningen, hvis du ikke stadigt er helt tilfreds i det tilfælde
De andre spørgsmål, om modellen er den nyeste, om den er helt ny - ikke faket på nogen måde og at du får alt tilbehør med har du vel checket - med referencer - manden er jo tydeligvis parat til at slå smutveje.
Endeligt har du naturligivis check på om han tager/deklarerer Singapore $ eller US $ hvor US er noget mere end Singapore $
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det her et seriøst urforum, hvor vi ikke kan give råd med hensyn til momssvindel, tråde der omhandler disse emner bliver normalt slettet, det kan være at Mikael Lange kan komme med en mening om ulovligheder, her på vores ellers seriøse urforum.
MVH Peter
•
Svar: 2
Tråde: 1
Mange tak for det uddybende svar.
Jeg søgte nu ikke specifikke råd mht momssvindel. Jeg har aldrig købt et ur fra udlandet, så jeg blev blot forvirret over hans tilbud omkring told-nedsættelse. Og du har fuldstændig ret hannover. Risikoen er alt alt for stor ift det man evt sparer på uret. Jeg tror, jeg springer over.
Så må jeg nok alligevel omkring hvelplund, der sælger uret til 28.300. Der er man i hvert fald ikke i tvivl om ægtheden eller nogen som helt andet...
Endnu engang tak for hjælpen.
Thomas
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg opfattede dig nu heller ikke som søgende råd om hvordan man kan begå told svindel, snarere om hvad det mon var for et forslag og hvad det kunne indbære.
I alle fald, den med at fejl deklarere er så gammel som metusalem, og du gør helt ret i at gå udenom. Hvelplund eller anden dansk forhandler, så ved du at du får det rigtige ur med hele pakken - og en købsoplevelse er det altid at gå til forhandleren
•
Svindel med importmoms er i sagens natur ulovligt.
Hermed lukket.
Mvh Morgan
•